Молитва Святая тавифа

Молитва Святая тавифа

Молитва Святая тавифа

Праведная Тави ́ фа Иоппийская

Дни памяти

15 мая (переходящая) – Неделя о расслабленном

Житие

Свя­тая пра­вед­ная Та­вифа (I), жен­щи­на доб­ро­де­тель­ная и ми­ло­серд­ная, при­над­ле­жа­ла к хри­сти­ан­ской об­щине в Иоп­пии. Слу­чи­лось так, что она, тя­же­ло за­болев, умер­ла. В то вре­мя неда­ле­ко от Иоп­пии, в Лид­де, про­по­ве­до­вал свя­той апо­стол Петр. К нему бы­ли по­сла­ны гон­цы с убе­ди­тель­ной прось­бой о по­мо­щи. Ко­гда апо­стол при­шел в Иоп­пию, пра­вед­ная Та­вифа бы­ла уже мерт­ва. Пре­кло­нив ко­ле­на, пер­во­вер­хов­ный апо­стол со­тво­рил го­ря­чую мо­лит­ву ко Гос­по­ду. За­тем по­до­шел к од­ру и воз­звал: «Та­вифа, встань!» Она под­ня­лась со­вер­шен­но здо­ро­вой (Деян.9:36).

Богослужения

Молитвы

Тропарь праведной Тавифе Иоппийской , глас 4

Днесь ве́ра Христо́ва утвержда́ется ка́менем ве́ры,/ и ликовству́ет в весе́лии Иоппи́я,/ псало́мски славосло́вят Жизнода́вца Сы́на Бо́жия ве́рнии,/ ви́дяще соверша́емо ве́лие чу́до:/ первоверхо́вный апо́стол глаго́лет,/ и уме́ршая востае́т от гро́ба,/ ю́же Низложи́тель сме́рти да́рует Це́ркви,/ да украша́ются во о́браз ея́ доброде́тельми лю́ди./ Прииди́те у́бо, христиа́не,/ принесе́м ко святе́й моле́ния на́ша:/ блаже́нная Тави́фо и милосе́рдная,/ вознеси́ на́ша воздыха́ния Пресвяте́й Тро́ице,/ и моли́ся со дерзнове́нием,/ да сы́нове све́та Преве́чнаго бу́дем,/ да сподо́бимся Бо́жия ми́лости,/ да пребыва́ем в любви́ Боже́ственней,// и да ца́рствует мир во вселе́нней.

Перевод: Сегодня вера во Христа утверждается Камнем веры (Мф.16:18) и радостно торжествует Иоппия, псалмопением славят верующие Подателя Жизни Сына Божия, видя как совершается великое чудо: первенствующий апостол повелевает и умершая встает из гроба, ее же Низвергнувший смерть дарует Церкви, чтобы по ее примеру люди украшали себя добродетелями. Придите христиане, принесем ко святой молитвы наши: блаженная Тавифа и милосердная, вознеси наши скорби ко Пресвятой Троице и молись с дерзновением о том, чтобы мы стали сынами Всевечного света, удостоились Божией милости, пребывали в Божественной любви и во вселенной царствовал мир.

Тропарь праведной Тавифе Иоппийской в Неделю о расслабленном , глас 4

Апо́столом сотаи́ннице, ми́лостивая Тави́фо,/ оби́тели же́нския нача́ло положи́ла еси́/ и бе́дным одея́ние была́ еси́,/ послу́шнице смире́нная,/ сло́ву апо́стола Петра́ повину́вшися,/ из ме́ртвых си́лою Христо́вою возста́ла еси́/ и ны́не на Небесе́х све́тло пра́зднуеши./ Те́мже моли́ Христа́ Бо́га// всем, помина́ющим тя, дарова́ти живо́т ве́чный.

Перевод: Ты участвовала в Таинствах вместе с Апостолами, милостивая Тавифа, положила начало женской обители, была защитой для бедных, смиренная послушница, повиновавшаяся слову апостола Петра, ты воскресла из мертвых силой Христа и сейчас на Небесах радостно празднуешь. Потому моли Христа Бога даровать жизнь вечную всем, вспоминающим тебя.

Кондак праведной Тавифе Иоппийской , глас 4

Ужаса́хуся Иоппи́йстии лю́дие, и дивля́хуся А́нгели Бо́жии,/ егда́ Исцели́вый Енне́я воззва́ от ме́ртвых се́рну нарица́емую, милосе́рдием преукра́шенную,/ о не́йже к нему́ взыва́ху вдови́цы неиму́щия./ И ны́не, Тави́фо блаже́нная, услы́ши моли́твы на́ша, к тебе́ приноси́мыя,/ и испроси́ у вся́ческих благ Пода́теля ми́лости и щедро́ты ве́рным Его́,/ да блажа́ще тя, вопие́м ти:// ра́дуйся, доброде́тели нас науча́ющая.

Перевод: Ужасались люди в Иоппии и удивлялись Ангелы Божии, когда Исцеливший Энея (Деян.9:32-34) призвал из мертвых зовущуюся серной (Деян.9:36), украшенную милосердием, о ней же взывали к нему (Петру) бедные вдовы. И сейчас, Тавифа блаженная, услышь молитвы наши, к тебе приносимые, и испроси у Подателя всяческих благ милости и сострадания верующим Его, да прославляя тебя взываем: «Радуйся, научающая нас добродетели».

Ин кондак праведной Тавифе Иоппийской , глас 8

Первонача́льная Це́рковь ликовству́ет,/ Иоппи́я тобо́ю, Тави́фо, просвеща́ется,/ из ме́ртвых твоему́ воскресе́нию ра́дующися,/ и мы, па́мять твою́ ны́не пра́зднующе,/ сла́вим Победи́теля сме́рти – Христа́ Бо́га,// о́бщаго свята́го Воскресе́ния ча́юще.

Перевод: Первохристианская Церковь радуется, Иоппия тобой, Тавифа, просвещается, твоему воскресению из мертвых радуясь, и мы, память твою сегодня празднующие, славим Победителя смерти — Христа Бога, ожидая всеобщего святого Воскресения.

Молитва праведной Тавифе Иоппийской

О, пресла́вная учени́це Христо́ва, све́тлая звездо́ Иоппи́йская, свята́я пра́ведная Тави́фо! К тебе́, ны́не на Небесе́х су́щей, с ве́рою притека́ем в моли́тве, ты же, я́ко ми́лостивая в жи́зни свое́й бы́вша, не лиши́ и нас, смире́нных, милосе́рдия твоего́. Принеси́ усе́рдныя моле́ния твоя́ Спаси́телю всех, Христу́ Бо́гу, да да́рует нам, хла́дным, любо́вь, малове́рным – те́плую ве́ру, леня́щимся – ре́вностное трудолю́бие, гордя́щимся – ти́хое смире́ние, иноки́ням – свято́е послуша́ние, нача́льствующим – ра́зум и милосе́рдие, боля́щим – здра́вие и облегче́ние, бе́дным – по́мощь и заступле́ние, уныва́ющим – Бо́жие упова́ние, оби́телям – мир и спасе́ние, лю́дем – во благо́м поспеше́ние, всем в ско́рбех – утеше́ние. Наипа́че моли́ Го́спода на́шего, апо́столом Петро́м тя воскреси́вшаго, да и мы сподо́бимся по о́бщем всех Воскресе́нии ста́ти в Це́ркви Его́ одесну́ю и с тобо́ю сла́вити Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Канон святой праведной Тавифе Иоппийской

Припев: Свята́я пра́ведная Тави́фо, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 23 мая (10 мая ст. ст.); 07 ноября (25 октября ст. ст.)

Глас 4.

Ирмо́с: Не́сть Тебе́ подо́бен, препросла́вленный Го́споди, руко́ю бо кре́пкою изба́вил еси́ лю́ди, я́же стяжа́л еси́, Человеколю́бче.

Приспе́ светоно́сный дне́сь пра́здник, ра́дости исполня́яй вселе́нную, Тави́фа от сме́ртнаго сна́ востае́т к жи́зни се́й, указу́ющи пу́ть ко спасе́нию.

А́ще, возше́д на Не́бо, и ца́рствует одесну́ю Отца́ Низложи́тель сме́рти и а́да, но неразлу́чно пребыва́ет и в Це́ркви Свое́й по нело́жному обеща́нию, ны́не учени́цу, доброде́тельми укра́шенную, здра́вою возставля́ет посреде́ от ме́ртвых сло́вом апо́стола, ве́рным Свои́м указу́я пу́ть ко спасе́нию.

Ми́лости исто́чник сы́й, обеща́вый поми́ловати благосе́рда, возлюби́вшую бли́жния Тави́фу блаже́нную в назида́ние все́м воскреси́ от истле́ния, житие́м тоя́ указу́я пу́ть ко спасе́нию.

Богоро́дичен: Я́же прине́сшая во вселе́нную ра́дость, ми́р и спасе́ние, Де́во Всепе́тая, моли́ Сы́на Своего́ Вседержи́теля с Тави́фою милосе́рдною, да поми́лует лю́ди Своя́, Са́м бо е́сть ве́рным Свои́м пу́ть ко спасе́нию.

Ирмо́с: С высоты́ снизше́л еси́ во́лею на зе́млю превы́шше вся́каго нача́ла и смире́нное возне́сл еси́ из а́да преиспо́дняго естество́ челове́ческое; не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Творе́ц всея́ тва́ри, обнища́в на́с ра́ди, сни́де да́же до Креста́ и погребе́ния, но воскре́се Боголе́пно, со сла́вою, возставля́я су́щия во гробе́х, То́й и ны́не воздви́же Тави́фу от ме́ртвых сло́вом верхо́внаго Апо́стола, те́мже сла́вно просла́вися.

Испо́лнив все́ смотре́ние, е́же о на́с, посла́ Неботаи́нники апо́столы Своя́ все́м язы́ком, возвеща́ти спасе́ние все́х земноро́дных, Влады́ка жи́зни и сме́рти рече́нием ка́мене ве́ры воскреша́ет Тави́фу уме́ршую, те́мже сла́вно просла́вися.

Иску́с сме́ртный прие́мшую Тави́фу милосе́рдную воздвиза́ет от тле́ния Животворя́й вся́, утвержда́я ве́ру учени́к Свои́х чу́дом благове́стника, в не́мже сла́вно просла́вися.

Богоро́дичен: Вы́шшую небе́с и чи́стшую всея́ тва́ри, я́вльшую в ми́р Емману́ила, И́же спасе́ на́с и приусво́и, и соедини́ с Собо́ю, и воздви́же от сме́рти ве́чныя, благода́рно вси́ и сла́вно просла́вим.

Седа́лен, гла́с 3:

О, чу́да преесте́ственнаго! О, вели́чества Бо́жия! Воскресе́нием Соде́теля жи́знь утверди́ся и сме́рть низложи́ся. И То́й во апо́столех вся́ чудоде́йствует, я́коже и ны́не зри́м воста́ние Тави́фы от ме́ртвых сло́вом Петро́вым.

Ирмо́с: Се́й Бо́г на́ш от Де́вы вопло́щьсяи естество́ обожи́в, его́же воспева́юще, вопие́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Зна́мение всеми́рнаго воскресе́ния в де́нь о́ный ны́не зри́м в Иоппи́и, апо́стол повелева́ет, и ме́ртвая па́ки обрета́ет жи́знь, назида́ющи все́х в доброде́тели, к не́йже, припа́дающе, воззове́м: Тави́фо блаже́нная, моли́ спасти́ся все́м на́м.

Си́лою Воскре́сшаго Спа́са, Петро́вым гла́сом возбуди́лася еси́ от сна́ сме́ртнаго, да па́ки поживе́ши в пра́вде по за́поведи Милосе́рднаго Спа́са, его́же моли́, Тави́фо блаже́нная, спасти́ся все́м на́м.

Та́инство сме́ртное то́кмо косну́ся тебе́, Тави́фо блаже́нная, повеле́ бо Спа́с глаго́лом ученика́ воскре́снути тебе́ от ме́ртвых, да зна́ют вси́ земноро́днии, я́ко вхо́ды и исхо́ды жи́зни на́шея в десни́це Вседержи́теля, Его́же моли́ спасти́ся все́м на́м.

Богоро́дичен: Арха́нгел Гаврии́л благовести́ тебе́, Де́во, вопия́ше, я́ко низложи́ Сы́н Тво́й сме́рть и воскре́се боголе́пно, подая́ избавле́ние лю́дем Свои́м, вопию́щим к Тебе́ усе́рдно: Влады́чице, упова́ние на́ше, моли́ спасти́ся все́м на́м.

Ирмо́с: Ны́не воста́ну, проро́чески рече́ Бо́г, ны́не просла́влюся, ны́не вознесу́ся, па́дшаго прие́м от Де́вы, и к све́ту у́мному вознося́й Моего́ Божества́.

Никто́же поставля́ет под спу́дом свети́льник горя́щий, но на све́щнице, да све́тит все́м. Та́ко и ны́не, Тави́фо блаже́нная, Человеколю́бец Госпо́дь воздвиза́ет тя́, еле́ем ми́лости испо́лненную и све́том Христо́вым сия́ющую, глаго́лом первоверхо́внаго. Моли́ Жизнода́вца Спа́са, да просвети́т ду́ши на́ша.

Име́яй вла́сть суди́ти живы́м и ме́ртвым посыла́ет ученики́ воскреша́ти ме́ртвыя во утвержде́ние Ева́нгельскаго благове́стия. Сего́ ра́ди и Тави́фа возбужда́ется па́ки от сме́ртнаго сна́, к не́йже припаде́м вопию́ще: моли́ Воскре́сшаго на́с ра́ди, да просвети́т ду́ши на́ша.

Ю́же воздви́же от гро́ба первопресто́льник апо́столов, восхва́лим вси́ пе́сньми достодо́лжными: Тави́фо блаже́нная, ми́лости Бо́жия сосу́де избра́нный, моли́ Благосе́рдаго Человеколю́бца, да просвети́т ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Тя́ велича́ем, Богоро́дице Де́во, Ты́ еси́ свеще́ у́мная, я́вльшая ми́ру Све́т непристу́пный, И́мже вси́ озари́хомся в купе́ли Креще́ния, оба́че помрачи́хомся прегреше́ньми, умоли́ Его́, пло́ть от Тебе́ Прие́мшаго, да просвети́т ду́ши на́ша.

Ирмо́с: Приидо́х во глуби́ны морски́я и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Вся́ тва́рь ны́не у́жаса и ра́дости исполня́ется, ви́дящи сме́рть низлага́ему воскреше́нием Тави́фы челове́ком, прие́мшим повеле́ние Богочелове́ка, Низложи́теля а́да и сме́рти, к Нему́же воззове́м: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Всеси́льне.

О Тави́фо блаже́нная! Воста́вши от ме́ртвых веща́нием гла́са апо́стольскаго, его́же Госпо́дь посла́ чудеса́ соверша́ти во умноже́ние ве́ры, воззови́, Ему́же предстои́ши и Его́же зри́ши непреста́нно по второ́м твое́м успе́нии: ми́р Тво́й, Всеси́льне, да́руй лю́дем Твои́м.

Егда́ апо́стольский гла́с в слу́х у́ха твоего́ прия́ла еси́, блаже́нная, воста́ла еси́ от сме́ртнаго ло́жа и, пожи́вши благоче́стно, па́ки преста́вилася еси́ к Го́рней Сла́ве, иде́же помоли́ся, Тави́фо, Го́споду вся́ческих, да да́рует все́м на́м ми́р, я́ко Всеси́лен.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, Ра́досте на́ша и Прибе́жище спасе́ния! Обурева́еми есмы́ прегреше́ньми и напа́стьми жите́йскими, к Тебе́ припа́даем, принося́ще сокруше́ния серде́чная, и Тя́ на по́мощь призыва́ем: ми́р пода́ждь ми́рови Твои́ми моли́твами.

Конда́к, гла́с 4:

Ужаса́хуся Иоппи́йстии лю́дие, и дивля́хуся А́нгели Бо́жии, егда́ исцели́вый Енне́я воззва́ от ме́ртвых се́рну нарица́емую, милосе́рдием преукра́шенную, о не́йже к нему́ взыва́ху вдови́цы неиму́щыя. И ны́не, Тави́фо блаже́нная, услы́ши моли́твы на́ша, к тебе́ приноси́мыя, и испроси́ у вся́ческих бла́г Пода́теля ми́лости и щедро́ты ве́рным Его́, да, блажа́ще тя́, вопие́м ти́: ра́дуйся, доброде́тели на́с науча́ющая.

Ты́ еси́ прибе́жище си́рым и вдови́цам, Тави́фо, рабо́ Госпо́дня. Сотвори́ла еси́ блага́я лю́дем, зако́ны Ева́нгельския испо́лнила еси́ и научи́ла еси́ челове́ки не себе́ жи́ти, но бли́жнему угожда́ти во благо́е. Сего́ ра́ди насле́дница Ца́рствия Небе́снаго яви́лася еси́ и пребыла́ еси́ на земли́, иму́щи любо́вь Небе́сную, е́йже прича́стники сотвори́ моли́твою твое́ю и на́с, чту́щих тя́ ве́рно и вопию́щих: ра́дуйся, доброде́тели на́с науча́ющая.

Ирмо́с: В нача́ле Безнача́льное Сло́во со Отце́м и Ду́хом, Сы́н Единоро́дный, благослове́н еси́, и превозноси́мый, Бо́же оте́ц на́ших.

Апо́стольский ли́к разсе́яся в поднебе́сней, сло́вом Ева́нгельским вся́ концы́ земли́ просвеща́я. Пе́тр у́бо воздви́жением Тави́фы от ме́ртвых вселе́нную утверди́ испове́дати воскресе́ние Христа́ Жизнода́вца, его́же превозно́сим во ве́ки.

Воскре́снут ме́ртвии, и воста́нут су́щии во гробе́х, глаго́лаше дре́вле проро́к, прови́дяй ду́хом попра́ние а́да. Сие́ же явле́но бы́сть и твои́м успе́нием и воста́нием, Тави́фо; те́мже и мы́, чту́ще ве́рно па́мять твою́, Христа́ Жизнода́вца превозно́сим во ве́ки.

Испове́дающи Го́спода Иису́са усты́ твои́ми, блаже́нная Тави́фо, се́рдце твое́ отдала́ еси́ Тому́, и за́поведи Его́ потщи́лася еси́ испо́лнити, и служи́ла еси́ де́лы ру́к твои́х неиму́щым. Доброде́телию же, я́ко ле́ствицею, взошла́ еси́ в черто́ги Небе́сныя. Мы́ же, ви́дяще тя́ сия́ющую све́том Ева́нгельским, Христа́ Жизнода́вца пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Богоро́дичен: Фома́ иногда́ прии́де на гро́б Тво́й, Влады́чице, ви́дев по́яс еди́н, уразуме́, я́ко воскре́сла еси́ от гро́ба благода́тию и си́лою Сы́на Твоего́. Тогда́ у́бо апо́столи просла́виша Го́спода и Тебе́, Засту́пницу на́шу. Те́ми у́бо науче́ни, и мы́ ве́руем, я́ко при́сно с на́ми еси́ неотсту́пна, сподо́би ны́ гре́шныя, не иму́щыя еле́я ми́лости, предстоя́ти Престо́лу Христа́ Жизнода́вца, я́коже Тави́фа, с ли́ки избра́нных, да превозно́сим Его́ во ве́ки.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х, Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́ благослови́те, по́йте Го́спода.

Обита́лище Ду́ха Всесвята́го яви́лася еси́, досточу́дная, исто́ргла бо еси́ от се́рдца твоего́ вся́ мудрова́ния грехо́вная, наипа́че же стра́х Госпо́день стяжа́ла еси́ и воздви́гла еси́ в души́ твое́й хра́мину благоче́стия, Богове́дения же и человеколю́бия, и ны́не, ра́дующися в Небе́сных черто́зех, моли́ся о на́с, чту́щих тя́ ве́рно.

Пло́д ми́ра и ра́дости о Ду́се Свя́те духо́вен е́сть, и любы́, я́же е́сть сою́з соверше́нства, долготерпе́ние же с бла́гостию и милосе́рдием. Иму́щи же вся́ сия́, сотвори́ла еси́ в себе́ пребыва́лище благода́ти Бо́жия, Тави́фо достохва́льная, и была́ еси́ о́браз доброде́тели, житие́м твои́м благовеству́ющи Ева́нгелие Ца́рствия Небе́снаго. Моли́ся у́бо о на́с, чту́щих тя́ ве́рно.

О́браз и утеше́ния и долготерпе́ния, блаже́нная Тави́фо, яви́ла еси́ в житии́ о Го́споде, вся́ бо дела́ твоя́ раствори́ла еси́ ми́лостию, я́же излия́ся от се́рдца твоего́, в не́мже благода́ть всели́ся. Да́ждь у́бо и на́м от еле́я сего́, я́ко да свети́льницы на́ши не уга́снут, чту́щим тя́ ве́рно.

Богоро́дичен: Е́же, Де́во, от ве́ка та́инство откры́ся, егда́ в сбытие́ Сове́та Преве́чнаго благовести́ Тебе́ Гаврии́л рождество́ Емману́ила – Бо́га И́стиннаго и Челове́ка, И́же совоскреси́ все́х с Собо́ю и обожи́. Того́ моли́, Преблагослове́нная Засту́пнице на́ша, дарова́ти ра́дость ве́чную чту́щим Тя́ ве́рно.

Ирмо́с: Сокрове́нное Бо́жие неизрече́нное в Тебе́ соверша́ется я́вственное та́инство, Де́во Пречи́стая, и́бо Бо́г из Тебе́ воплоти́ся за милосе́рдие. Те́мже тя́ я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Ми́лость, о Тави́фо, возлюби́ла еси́ по сло́ву Госпо́дню и принесла́ еси́ Ему́ в же́ртву чи́сту се́рдце твое́, блаже́нная, е́же очи́стила еси́ огне́м любве́ Боже́ственныя, и, взира́ющи на лю́ди, разуме́ла еси́ в те́х о́браз Бо́жий и твори́ла еси́ и́м та́кожде, я́коже запове́да Спа́с ми́ра. Да́ждь у́бо и на́м от любве́ твоея́ и моли́, Его́же возлюби́ла еси́, дарова́ти на́м жи́знь безконе́чную.

Веселя́тся концы́ земли́ и ра́дуется Иоппи́я, ны́не сверша́емо зря́ще чу́до пресла́вное, я́ко воста́ от гро́ба жена́ блаже́нная и пра́ведная су́щи, учени́ца Попра́вшаго си́лу сме́рти и врата́ а́да, Того́ у́бо моли́, Тави́фо, о все́х на́с.

Славосло́вие и пе́сни, Тави́фо блаже́нная, прино́сим Еди́ному Исто́чнику безсме́ртия, воскреси́вшему тя́ Апо́стола Своего́ рече́нием и ве́ру утверди́вшему и научи́вшему на́с, ка́ко вни́ти в Его́ черто́ги Небе́сныя стезе́ю ми́лости, е́юже востекла́ еси́. О се́м, ра́дости испо́лнени, прино́сим Ему́ пе́сни усе́рдныя и моли́твы: све́том Твои́м просвети́ все́х на́с.

Богоро́дичен: И Небе́сная и земна́я пою́т Тебе́, Богома́ти, гла́сы хвале́ния, я́ко Тобо́ю Бо́га позна́хом и обрето́хом жи́знь ве́чную: Тво́й бо Сы́н Боже́ственный у́зы сме́ртныя разори́ Свое́ю сме́ртию и воскресе́нием. Те́мже воста́ние Тави́фы от сме́ртнаго сна́ гла́сом первоверхо́внаго апо́стола почита́юще, мо́лим Тя́, Влады́чице: ми́р Це́ркви и ми́ру Твоему́, Богоро́дице, да́руй, утоли́ церко́вныя собла́зны и поста́ви ны́ с ли́ки избра́нных Твои́х.

Све́т, из гро́ба Воплоти́вшагося Преве́чнаго Сло́ва возсия́вый, озари́ всю́ вселе́нную блиста́ньми воскресе́ния, и́мже попра́ся сме́рть. Апо́стол же, нося́й сия́ние сего́ Све́та живоно́снаго, воззва́ от ме́ртвых Тави́фу во Иоппи́и, утверди́в испове́дание Воскре́сшаго, Ему́же взыва́ем: просвети́ на́с Твое́ю и́стиною.

Свя­тая пра­вед­ная Та­вифа (I), жен­щи­на доб­ро­де­тель­ная и ми­ло­серд­ная, при­над­ле­жа­ла к хри­сти­ан­ской об­щине в Иоп­пии. Слу­чи­лось так, что она, тя­же­ло за­болев, умер­ла. В то вре­мя неда­ле­ко от Иоп­пии, в Лид­де, про­по­ве­до­вал свя­той апо­стол Петр. К нему бы­ли по­сла­ны гон­цы с убе­ди­тель­ной прось­бой о по­мо­щи. Ко­гда апо­стол при­шел в Иоп­пию, пра­вед­ная Та­вифа бы­ла уже мерт­ва. Пре­кло­нив ко­ле­на, пер­во­вер­хов­ный апо­стол со­тво­рил го­ря­чую мо­лит­ву ко Гос­по­ду. За­тем по­до­шел к од­ру и воз­звал: «Та­вифа, встань!» Она под­ня­лась со­вер­шен­но здо­ро­вой (Деян.9:36).

Святая Тавифа: как ее воскресил апостол Петр своими молитвами

Однажды случилось так, что святая Тавифа резко заболела и затем умерла. Убитые горем вдовицы пришли к апостолу Петру, и стали просить его о помощи. И тот силой Господа вернул эту женщину к жизни:

И Тавифа встала живой и невредимой.

Праведная Тавифа — святая Русской православной церкви. Память ее совершается 19 мая.

Праведная Тавифа — святая Русской православной церкви

Святая Тавифа — была женщиной очень доброй и милосердной

Святая Тавифа была женщиной очень доброй и милосердной. Происходила она из Иоппии. Жила она тем, что шила одежду своими руками. Именно так она зарабатывала себе на жизнь.

Библия дает нам всего лишь несколько строк об этой святой.

«…В Иоппии находилась одна ученица, именем Тавифа…».

«…И, обратившись к телу, сказал: Тавифа! встань…».

Но и этого достаточно было, чтобы прославить имя Тавифы.

Апостол Петр силой Господа вернул эту Тавифу к жизни

Святая мать Тавифа — не брала на себя учительства, а только служила Богу

Святая мать Тавифа не брала на себя учительства, и не решалась брать на себя апостольские труды. Служила лишь тем, что дал ей сам Бог. Также она никогда не тяготилась обществом, и не печалилась скромностью своих трудов.

В жизни любого святого мы видим, как, несмотря на неблагоприятные обстоятельства, а на самые неудобные случайности, эти люди умеют молчать в ответ. Самая главная сила этого — не судить, и не пытаться вместо Бога решать, что будет полезно, а что нет.

Именно мужеству мучеников, терпению, молчанию и должны учиться настоящие христиане. Со святых люди и должны брать пример.

«Радуйся, жено небесномудрая и богоприятная… Радуйся, ангельским ревнующая чином… Радуйся, яко тебе ради процвела Иоппия древняя…»

Все это пишется о совершенно простой женщине Тавифе, которая занималась всю свою жизнь рукоделием. Она никогда не придавала особого значения своему труду, а исполняла заповеди Господни.

Значение имени Тавифа — газель, косуля

Значение имени Тавифа — газель, косуля. Данное имя по происхождению арамейское.

Также можно встретить и другие варианты этого имени — Тава, Тавила. Ранее девочек часто называли именно так. В настоящее время оно довольно редкое.

Святая праведная Тавифа Иоппийская

Именины Тавифы — 7 ноября и 19 мая

Именины Тавифы — 7 ноября и 19 мая. День Ангела у девочки, названной этим именем, будет День Ангела в один из этих дней. У каждого носящего это имя, должна быть дома икона святой.

В день прославления, нужно обязательно сходить на службу и заказать молебен святой Тавифе.

На иконе святая Тавифа — изображена по пояс или в полный рост

На иконе святая Тавифа изображена по пояс или в полный рост. В одной руке Тавифа держит крест, а в другой — свиток с молитвой.

На иконе святая Тавифа, в одной руке она держит крест, а в другой — свиток с молитвой

Праведная Тавифа — покровительница рукодельниц

Считалось, что святая Тавифа — покровительница рукодельниц. Все, кто занимается рукоделием на благо людям, могут обращаться за помощью к этой святой, а также могут считать ее своей покровительницей.

Все, кто занимается рукоделием на благо людям, могут обращаться за помощью к святой Тавифе, а также могут считать ее своей покровительницей

Святой Тавифе — написан тропарь

Святой Тавифе написан тропарь, который исполняется во время ее дня памяти в храме за богослужением.

Тропарь, глас 4:

Святой праведной Тавифе — читается специальный акафист

Святой праведной Тавифе написан акафист, который можно читать дома перед иконой.

Кондак 1

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный.

Икос 1

Радуйся, любве божественная сокровищнице.

Радуйся, премудрости вышней гостиннице.

Радуйся, Божию благодать восприявшая.

Радуйся, прелесть разумно оттрясшая.

Радуйся, образе благостыни богатныя.

Радуйся, светильниче божественнаго света.

Радуйся, глубинно богодухновенных помыслов.

Радуйся, высото обзорная деяний святых.

Радуйся, житием своим Христа прославившая.

Радуйся, добротою просиявшая.

Радуйся, милосердие всем являющая.

Радуйся, и нас любити ближних своих научающая.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Икос 2

Икос 2

Радуйся, закона Христова исполнительнице.

Радуйся, державы вражия низложительнице.

Радуйся, образе жития добродетельнаго.

Радуйся, исполнение глаголов животворных.

Радуйся, огнь носящая благодати божественныя.

Радуйся, имущая в душе Свет Невещественный.

Радуйся, лозо благоплодная Винограда Живоноснаго.

Радуйся, жено небесномудрая и богоприятная.

Радуйся, яко Бога человеколюбия последила еси.

Радуйся, яко Диавола человеконенавистничество омерзила еси.

Радуйся, безплодныя суеты нас отвращающая.

Радуйся, к Свету спасительному обращающая.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 3

Икос 3

Радуйся, сердце милостивное имущая.

Радуйся, утешение всем подающая.

Радуйся, души недуги исцеляющая.

Радуйся, верным во всем помогающая.

Радуйся, милости точащая струи.

Радуйся, ангельским ревнующая чином.

Радуйся, серною нарицаемая.

Читайте также  Молитва Святой мученице калерии

Радуйся, крине неувядаемый.

Радуйся, яко тебе ради процвела Иоппия древняя.

Радуйся, яко до днесь почитают тя иоппийстии людие.

Радуйся, яко к заступничеству твоему прибегают.

Радуйся, яко молитв твоих испрошают.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 4

Икос 4

Радуйся, освященная Богом Словом.

Радуйся, своим сияющая житием.

Радуйся, закону естества бывшая яко мертвенная.

Радуйся, воскресшая словом веры.

Радуйся, паки на земли пожившая.

Радуйся, паки же милосердием своим всем послужившая.

Радуйся, временным успением твоим миру явленная.

Радуйся, испрошающая тому милостивно спасение.

Радуйся, яко силу любы светозарно явила еси.

Радуйся, яко Духа сияние прияла еси.

Радуйся, апостолом, воздвигнутая от одра смертнаго.

Радуйся, яко призре Господь на молитву верных.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 5

Икос 5

Радуйся, лампадо светлосиятельная.

Радуйся, божественной благодати органе.

Радуйся, Спасово богодухновенная служительнице.

Радуйся, апостолов святых сподвижнице.

Радуйся, финикс благотворения многоплодный.

Радуйся, свиреле милосердия сладкозвучная.

Радуйся, ниво, плодящая нравы благия.

Радуйся, саде, растящий дарования святая.

Радуйся, целомудрия вдовиц утверждение.

Радуйся, водительство благостынное нищих.

Радуйся, многих труды облегчающая.

Радуйся, стенания душевная пресекающая.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 6

Икос 6

Радуйся, небесное приявшая богатство.

Радуйся, обильно от него всем подающая.

Радуйся, сердец преогорченных веселие.

Радуйся, скорое вдовиц посещение.

Радуйся, печали разрешение.

Радуйся, благодати раздаятельнице.

Радуйся, яко обе руце в милости простираеши.

Радуйся, яко пламень нуждный угашаеши.

Радуйся, образ Божий в каждом усмотряющая.

Радуйся, сердца твоего и от нас не отвращающая.

Радуйся, скорбей житейских отгнание.

Радуйся, душ наших упование.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 7

Икос 7

Радуйся, благодати Божественныя гобзование.

Радуйся, вражескаго обмана попрание.

Радуйся, носительнице духа евангельскаго.

Радуйся, свиреле законов богоданных.

Радуйся, цвете благоуханнейший закона духовнаго.

Радуйся, сосуде таинственнаго преисполненный веселия.

Радуйся, яко добродетели деяньми изобилуеши.

Радуйся, яко внутренняя сокровища твоя являеши.

Радуйся, яко житие твое честно совершила еси.

Радуйся, яко талант свой преумножила еси.

Радуйся, ничесоже себе искавшая.

Радуйся, единому Богу работавшая.

Радуйся, тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 8

Икос 8

Радуйся, ангелов спребывательнице.

Радуйся, лику святых сопричастнице.

Радуйся, светлость Христову созерцающая.

Радуйся, от плодов древа жизни вкушающая.

Радуйся, улучившая от славы преестественныя.

Радуйся, почести нетленныя сподобльшаяся.

Радуйся, дарами многоразличными блистающая.

Радуйся, Господеви нас привождающая.

Радуйся, наследнице вечныя радости.

Радуйся, причастнице райския сладости.

Радуйся, яко о почитающих тя Христа умоляеши.

Радуйся, яко тех упование не посрамляеши.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 9

Икос 9

Радуйся, доброт душепитательных неистощимый источниче.

Радуйся, небесных добродетелей богосиянный столпе.

Радуйся, рук твоих умением присным удивлявшая.

Радуйся, от трудов твоих ризами их одеявшая.

Радуйся, алчущих насыщение обильное.

Радуйся, печальных сострадание тихое.

Радуйся, многих уста утешения.

Радуйся, нагих одеяние спасения.

Радуйся, толкующим отверзающая.

Радуйся, просящих мудро обогащающая.

Радуйся, никоегождо неутешным оставляющая.

Радуйся, дары божественныя нам подающая.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 10

Икос 10

Радуйся, света небеснаго светильниче.

Радуйся, образе жития добродетельнаго.

Радуйся, Христова ученице, сосуде благодати.

Радуйся, яко поставлена в Церкви его сияти.

Радуйся, преисполненная небесных дарований.

Радуйся, избавленная нечаянных искушений.

Радуйся, непорочно во Иоппии пожившая.

Радуйся, ангельскому житию поревновавшая.

Радуйся, внутрь славу имущая, яко дщерь царева.

Радуйся, Божией Матери ревнующая в доброделании.

Радуйся, Христово благоутробие приклоняющая.

Радуйся, силу любы крепльшую смертных уз являющая.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 11

Икос 11

Радуйся, яко в скинию вселилася еси Света умнаго.

Радуйся, яко сподобилася еси Христова сияния.

Радуйся, яко сладость любве источаеши.

Радуйся, яко прелесть горечь разоряеши.

Радуйся, от имений своих всечудная раздаятельнице.

Радуйся, сокровищ нетленных всечестная стяжательнице.

Радуйся, ученик Христовых собеседнице.

Радуйся, верных Тому посреднице.

Радуйся, Троицу присно прославляющая.

Радуйся, спасение нам испрошающая.

Радуйся, яко тобою от падений избавляемся.

Радуйся, яко к Богу тобою привождаемся.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 12

Икос 12

Радуйся, селений вышних служительнице.

Радуйся, предстательнице наша и попечительнице.

Радуйся, апостолов славных спребывательнице.

Радуйся, истинной радости причастнице.

Радуйся, милосердия небеснаго богатство неистощимое.

Радуйся, и моя у Бога ходатаице непостыдная.

Радуйся, всякия беды отвращающая.

Радуйся, за всех Христа умоляющая.

Радуйся, душевную очищающая скверну.

Радуйся, славу зрящая Божию.

Радуйся, верных принимающая пение.

Радуйся, испрошающая нам спасение.

Радуйся, Тавифо, сосуде, благодати исполненный!

Кондак 13

Сей Кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1.

Праведная Тавифа — покровительница швей.

Праведная Тавифа — покровительница швей.

Еще один живой апологет труда.

7 ноября/25 октября

«Чистое и непорочное благочестие пред Богом есть то, чтобы призирать сирот и вдов в их скорбях. » (Иак. 1,27).

В Иопии находилась одна ученица именем Тавифа, что означает «серна». Она была скромной, незаметной ученицей. Ее служение состояло в том, чтобы шить для бедных в общине. Тавифа имела все основания думать: «Я не пророчица, как Мариамь, и не могу управлять страной, как Девора. Я не являюсь женщиной, которая могла бы сыграть большую роль в истории своего народа. Я не принадлежу к числу одаренных». Супружество и материнство не выпали на ее долю. Но Тавифа была названа ученицей Христа. Настоящая вера всегда желает проявить себя в делах. Это и меня обличает. Первое время я шила для других бесплатно, а потом поняла что люди не ценят и пользуются моим временем без уважения и… перестала шить даром.
Иоппия, порт Средиземного моря, вероятно приютила множество вдов. В суровое время года рыбаки часто терпели кораблекрушение и тонули. Это не только лишало их доходов, но часто делало их жен вдовами.
В то время еще не было социальных организаций, которые нам известны теперь. В них и не было нужды, потому что Бог снова и снова повелевал Своему народу заботиться о сиротах и вдовах (Исх. 22,22-24; Втор. 10,17-18). Когда народ следовал повелению Божию, то вдовы не терпели нужды, а сам народ пользовался всеми теми благословениями, которые Бог обещал в награду (Втор. 14,29; 24,19). Вдовам же Господь дал обетование, что Он Сам как Творец будет их супругом (Ис. 54,4-5). Они стояли под Его особой защитой.
Как ученица Христа, Тавифа знала, чем она может обрадовать своего Господа, а именно — заботой о группе людей, которых Он особенно любил. Она работает не просто для времяпровождения, но старательно, целеустремленно, от всего сердца.
Встреча с Иисусом сделала Тавифу свободной женщиной, Иисус, который Сам Себя назвал Истиной (Исаия. 14,6), сказал, что истина делает свободными и все, которых Сын Божий освободит, будут истинно свободны (Иоан. 8,32,36).
В этой свободе и живет Тавифа. Библия допускает возможность, что можно оставаться и незамужней. Но для нее, кажется, это не было поводом предаваться чувствам неполноценности, У нее не было надобности соперничать с замужними женщинами за равное положение, Она не завидует матерям с детьми.
Кто свободен, тот может развиваться согласно своему собственному нраву, Внутренне свободный человек счастлив и других может сделать счастливыми. Он является незаменимым членом общества, Такой женщине не нужно бороться за свои права или за какую-либо роль. Ей не нужно применять все усилия, чтобы стать кем-либо, Она уже является личностью.
Тавифа живет для других. Своим шитьем она помогает тем, кто в нужде. У Тавифы мало своих личных желаний, и потому она всегда счастлива и довольна. В Иоппии возрастает число благодарных Тавифе вдов, которые носят сшитые ею платья.
Вдруг случается непредвиденное. Тавифа занемогла и умирает. Зная, что ап. Петр, находящийся поблизости от Иоппии, обладает сверхъестественными дарами, вдовы посылают двух мужчин, чтобы привести его. Разве не было больных, которые исцелялись, как только тень Петра осеняла их? (Деян.5,15) Не исцелил ли он с Иоанном одного хромого? (Деян, 3,1-10). Петр, на которого возложены все надежды, приходит, В горнице, где лежит Тавифа, его окружают плачущие женщины. Они показывают платья, которые Тавифа сшила для них и объясняют, какую потерю означает для них ее смерть.
Об умерших часто говорят только хорошее. Но здесь видно, что эта потеря была для оставшихся действительно большим лишением, Любовь Тавифы пробудила во многих сердцах взаимную любовь, и это не могло быть иначе.
Петр делает то, что в подобных ситуациях делал Господь. Он высылает людей, молится и воскрешает Тавифу через силу Божию. Весть о воскрешении вытеснила все другие новости в Иоппии, Тавифа становится темой разговоров. «Вы слышали, — обращаются люди один к другому. — Тавифа опять живет. Петр воскресил ее!» Затем случается нечто удивительное. Люди начинают понимать: это чудо совершил Бог. Они прославляют не Тавифу или Петра, они славят Бога.
Многие люди благодаря этому событию познают пустоту своей собственной жизни. Они также желают верить в Иисуса Христа. Они начинают нечто понимать в настоящей ценности жизни. Они желают, как Тавифа, принадлежать Иисусу и становятся христианами, новыми людьми, рожденными для Царства Небесного.

«Что это в руке у тебя?» — спросил Бог Моисея в давние времена (Исх. 4,2-5).
Он ответил: «Жезл». Бог сказал: «Действуй этим жезлом, ты должен быть Моим слугой».
Если бы Бог спросил Тавифу: «Тавифа, что у тебя в руке?» — она бы вероятно ответила: «Иголка и нитки, Господи».
Бог показал бы ей тогда, что именно они являются ее орудием, чтобы служить Ему. Работа простой иглой и ниткой должна была дать ее жизни неограниченное, неизвестное дотоле богатое содержание.

В наши дни по всему миру имеются много объединений под названием «Тавифа», среди них большая интернациональная организация. Сегодня миллионы нуждающихся получают одежду и поддержку.
А кто может сосчитать женщин, которые были побуждены примером Тавифы, которые так же, как она, хотят делами доказать сущность Евангелия?
Достойный пример Тавифы будет всегда вдохновлять последователей Христа.
Чего более может желать ученица?

Сегодня опять был сон! Хотя и не связанный со св. Тавифой, я все-таки расскажу, тк поучительно весьма. Мне снится, что началась война. Страх, смятение, все куда-то бегут, собирают вещи, паника… и я в этой панике, в это мсовершенно не свойственном моему духу состоянии. И душа этому противится, а ум говорит: давай тоже беги, как все. И вот в какой-то момент, когда опасность уже близка, меня вдруг озаряет: НАДО МОЛИТЬСЯ! Я молюсь «Отче наш» много раз подряд… и все внутри а потом и вокруг затихает, вся суета, беготня, мнимая такая важная опасность… рай и тишина внутри! И тут я себя выкупаю, что это сон, и мысль: Ух, это сон! Ну можно прекратить молиться.

В ГОСТЯХ У КУДЕСНИЦЫ

ПРИВЕТСТВУЮ ТЕБЯ,МОЙ ГОСТЬ! Я ДУМАЮ НАЙДЕШЬ В МОИХ ВЛАДЕНИЯХ ОТВЕТЫ НА СВОИ ВОПРОСЫ. А КОЛДОВАТЬ МЫ БУДЕМ СОЗДАВАЯ КРАСОТУ ИЗ НИЧЕГО,ИЗ ПОДРУЧНЫХ НЕВЗРАЧНЫХ,НЕКЧЕМНЫХ МАТЕРИАЛОВ.

no copi

Pages

воскресенье, 7 ноября 2010 г.

* Праведная Тавифа Иоппийская *

св.прав.Тавифа 20.05.10 совместно с Е.А.Ковтун

*Святая праведная Тавифа Иоппийская
Праведная

Тавифа Иоппийская
(1 век)
Праведной Тавифы (ок. 36-42).
Прав. Тавифы (I).
Ἡ Ἁγία Ταβιθᾶ

*

Дни памяти:
* Переходящее празднование в неделю 4-ю по Пасхе, о расслабленном
* 7 ноября/25 октября
*

Святая праведная Тавифа Иоппийская

Праведная Тавифа Иоппийская

Одна из учениц Христовых, жившая в Иоппии (ныне г. Яффа в Израиле), которая была исполнена добрых дел и творила много милостыни. О ней повествуется в книге Деяний апостольских, где рассказывается о чуде воскресения ее из мертвых, совершенном св. апостолом Петром (Деян. 9, 37-40).
Чудо воскресения имело большое влияние на жителей Иоппии, и многие уверовали в Иисуса Христа.

Прав. Тавифа. Икона. 1990 — 2004 годы.

=================================

Святая праведная Тавифа

Святая праведная Тавифа Иоппийская

============================
Святая праведная Тавифа Иоппийская

Память в неделю 4-ю по Пасхе и 25 октября.
Святая праведная Тавифа, женщина добродетельная и милосердная, принадлежала к христианской общине в Иоппии. Случилось так, что она, тяжело заболев, умерла. В то время недалеко от Иоппии, в Лидде, проповедовал святой апостол Петр. К нему были посланы гонцы с убедительной просьбой о помощи. Когда апостол пришел в Иоппию, праведная Тавифа была уже мертва. Преклонив колена, первоверховный апостол сотворил горячую молитву ко Господу. Затем подошел к одру и воззвал: «Тавифа, встань!» Она поднялась совершенно здоровой (Деян. 9, 36).
Деяния святых апостолов
Глава 9.
36 В Иоппии находилась одна ученица, именем Тавифа, что значит: «серна»; она была исполнена добрых дел и творила много милостынь.
37 Случилось в те дни, что она занемогла и умерла. Ее омыли и положили в горнице.
38 А как Лидда была близ Иоппии, то ученики, услышав, что Петр находится там, послали к нему двух человек просить, чтобы он не замедлил прийти к ним.
39 Петр, встав, пошел с ними; и когда он прибыл, ввели его в горницу, и все вдовицы со слезами предстали перед ним, показывая рубашки и платья, какие делала Серна, живя с ними.
40 Петр выслал всех вон и, преклонив колени, помолился, и, обратившись к телу, сказал: Тавифа! встань. И она открыла глаза свои и, увидев Петра, села.
41 Он, подав ей руку, поднял ее, и, призвав святых и вдовиц, поставил ее перед ними живою.
42 Э то сделалось известным по всей Иоппии, и многие уверовали в Господа.
Днесь вера Христова утверждается камнем веры, /
и ликовствует в веселии Иоппия, /
псаломски славословят Жизнодавца Сына Божия вернии, /
видяще совершаемо велие чудо: /
первоверховный апостол глаголет, /
и умершая востает от гроба, /
юже Низложитель смерти дарует Церкви, /
да украшаются во образ ея добродетельми люди. /
Приидите убо, христиане, /
принесем ко святей моления наша: /
блаженная Тавифо и милосердная, /
вознеси наша воздыхания Пресвятей Троице /
и молися со дерзновением, /
да сынове Света Превечнаго будем, /
да сподобимся Божия милости, /
да пребываем в любви Божественней, /
и да царствует мир во вселенней.

http://iconsv.ru/

Ἡ Ἁγία Ταβιθᾶ

===============
Ἡ Ἁγία Ταβιθᾶ

Ἡ Ἁγία Ταβιθᾶ ἦταν εὐσεβὴς καὶ φιλάνθρωπη χριστιανὴ καὶ κατοικοῦσε στὴν Ἰόππη. Τὸ Ταβιθᾶ εἶναι λέξη Συριακὴ καὶ σημαίνει Δόρκα.
Ἦταν ὑφάντρα καὶ ἔφτιαχνε χιτῶνες, τοὺς ὁποίους πωλοῦσε πρὸς ἀνακούφιση τῶν χηρῶν καὶ ὀρφανῶν.
Ἡ Ταβιθᾶ ὅμως ἀρρώστησε καὶ πέθανε. Τὴν περίοδο ἐκείνη βρισκόταν στὴ Λῦδδα ὁ Ἀπόστολος Πέτρος. Ὅταν τὸ ἄκουσαν αὐτὸ οἱ δικοί της, ἔσπευσαν νὰ τὸν παρακαλέσουν νὰ ἔρθει στὴν Ἰόππη, ὅπου καὶ ὁδηγήθηκε στὸ νεκροκρέβατο τῆς Ταβιθᾶς. Ἀφοῦ παρακάλεσε τοὺς παραβρισκόμενους νὰ βγοῦν ἀπὸ τὸ δωμάτιο, ὁ Πέτρος γονάτισε καὶ προσευχήθηκε. Στὴν συνέχεια εἶπε στὴν Ταβιθᾶ νὰ σηκωθεῖ. Μόλις ἐκφώνησε τὸ πρόσταγμα ἡ νεκρὴ ἀνεστήθῃ.
Τὸ γεγονὸς αὐτὸ διεδόθει στὴν Ἰόππη καὶ πολλοὶ πίστεψαν. Ἡ Ἁγία Ταβιθᾶ πέθανε σὲ βαθὺ γῆρας.

Святая праведная Тавифа

==========
МОЛИТВЫ святой праведной ТАВИФЕ ИОППИЙСКОЙ

Тропарь (в Неделю 4-ю по Пасхе), глас 4:
Апостолом сотаиннице, милостивая Тавифо,
обители женския начало положила еси
и бедным одеяние была еси,
послушнице смиренная,
слову апостола Петра повинувшися,
из мертвых силою Христовою возстала еси
и ныне на Небесех светло празднуеши.
Темже моли Христа Бога
всем, поминающим тя, даровати живот вечный.
Тропарь Тавифе, прав., глас 4:
Днесь вера Христова утверждается камнем веры,
и ликовствует в веселии Иоппия,
псаломски славословят Жизнодавца Сына Божия вернии,
видяще совершаемо велие чудо:
первоверховный апостол глаголет,
и умершая востает от гроба,
юже Низложитель смерти дарует Церкви,
да украшаются во образ ея добродетельми люди.
Приидите убо, христиане,
принесем ко святей моления наша:
блаженная Тавифо и милосердная,
вознеси наша воздыхания Пресвятей Троице
и молися со дерзновением,
да сынове Света Превечнаго будем,
да сподобимся Божия милости,
да пребываем в любви Божественней,
и да царствует мир во вселенней.

======================
Тропарь праведной Тавифе

Тропарь, глас 4:
Днесь вера Христова утверждается каменем веры, и ликовствует в веселии Иоппия, псаломски славословят Жизнодавца Сына Божия вернии, видяще совершаемо велие чудо: первоверховный апостол глаголет, и умершая востает от гроба, юже Низложитель смерти дарует Церкви, да украшаются во образ ея добродетельми людие. Приидите убо, христиане, принесем ко святей моления наша: блаженная Тавифо и милосердная, вознеси наша воздыхания Пресвятей Троице, и молися со дерзновением, да сынове Света Превечнаго будем, да сподобимся Божия милости, да пребываем в любви Божественней, и да царствует мир во вселенней.
Ин тропарь, глас 4:
Апостолом сотаиннице, милостивая Тавифо, обители женския начало положила еси и бедным одеяние была еси, послушнице смиренная, слову апостола Петра повинувшися, из мертвых силою Христовою возстала еси, и ныне на Небесех светло празднуеши. Темже моли Христа Бога всем, поминающим тя, даровати живот вечный.
Кондак, глас 4:
Ужасахуся Иоппийстии людие, и дивляхуся ангели Божии, егда Исцеливый Еннея воззва от мертвых серну нарицаемую, милосердием преукрашенную, о нейже к Нему взываху вдовицы неимущия. И ныне, Тавифо блаженная, услыши молитвы наша, к тебе приносимыя, и испроси у всяческих благ Подателя милости и щедроты верным Его, да блажаще тя, вопием ти: радуйся, добродетели нас научающая.
Ин кондак, глас 8:
Первоначальная Церковь ликовствует, и Иоппия тобою, Тавифо, просвещается, из мертвых твоему воскресению радующися, и мы, память твою ныне празднующе, славим Победителя смерти — Христа Бога, общаго святаго Воскресения чающе.
Величание
Ублажаем тя, святая праведная Тавифо, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.



Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.

Μαθήτρια ἔνθεος, ἐν τῇ Ἰόππῃ σεμνή, Χριστοῦ ἐχρημάτισας, καὶ ἐν πολλοῖς οἰκτιρμοῖς, αὐτὸν ἐθεράπευσας· ὅθεν ὑπὸ τοῦ Πέτρου, ὡς ἠγέρθης θανοῦσα, ἐδειξας τοῦ σοῦ βίου, Ταβιθᾶ μακαρία, πᾶσι τὴν κεκρυμμένην, θείαν λαμπρότητα.

Κοντάκιον. Ἦχος β’. Τοῖς τῶν αἱμάτων σου.
Τοῖς θεαρέστοις σου ἔργοις καὶ πράξεσι, θεοπρεπῶς τῷ Σωτῆρι λατρεύουσα, ἀγάπης ὑπόδειγμα πέφηνας, ὦ Ταβιθᾶ ὡς θεόφρων μαθήτρια· διό σου τὴν μνήμην γεραίρομεν.

Μεγαλυνάριον.
Χαίροις θεοδόξαστε Ταβιθᾶ, στήλη θείων ἔργων, ὡς μαθήτρια τοῦ Χριστοῦ· ἐλεημοσύνης, πηγὴ γὰρ ἀνεδείχθης, ἐν πόλει τῇ Ἰόππῃ, γνώμῃ θεόφρονι.

7 ноября. Мучеников Маркиана и Мартирия. Мученика Анастасия Аквилейского. Праведной Тавифы Иоппийской.

25 октября по старому стилю / 7 ноября по новому стилю
воскресенье
Неделя 20-я по Пятидесятнице. Глас 3-й.
Поста нет.

Мчч. Маркиана и Мартирия (ок. 355).
Прпп. Мартирия диакона и Мартирия затворника, Печерских, в Дальних пещерах (XIII–XIV). Мч. Анастасия (III). Прав. Тавифы (I). Собор новомучеников и исповедников земли Карельской (переходящее празднование в 1-е воскресенье после 18 октября)139.
Прп. Матроны Власовой исп. (1963).

Утр. – Ев. 9-е, Ин., 65 зач., XX, 19–31. Лит. – Гал., 200 зач., I, 11–19. Лк., 83 зач., XVI, 19–31. Мчч.: Еф., 224 зач. (от полу’), IV, 7–13. Мф., 34 зач. (от полу’), X, 1–8.

Тропарь и кондак воскресные 3-го гласа
Тропарь:
Да веселя́тся Небе́сная,/ да ра́дуются земна́я,/ я́ко сотвори́ держа́ву/ мы́шцею Свое́ю Госпо́дь,/ попра́ сме́ртию смерть,/ пе́рвенец ме́ртвых бысть;/ из чре́ва а́дова изба́ви нас,// и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.
Кондак:
Воскре́сл еси́ днесь из гро́ба, Ще́дре,/ и нас возве́л еси́ от врат сме́ртных;/ днесь Ада́м лику́ет,/ и ра́дуется Е́ва,/ вку́пе же и проро́цы с патриа́рхи воспева́ют непреста́нно// Боже́ственную держа́ву вла́сти Твоея́.

Тропарь мучеников Маркиана и Мартирия, глас 4:
Мученицы́ Твои́, Го́споди ,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак мучеников Маркиана и Мартирия, глас 4:
Подвигшеся до́бре от младенства,/ Маркиане с мудрым Мартирием,/ отступника Ария низложисте,/ невредно сохраньше Православную ве́ру,/ Павлу последующе, мудрому учителю,/ темже с ним обретосте живот, // я́ко Троицы поборницы изряднейшии.

Или тропарь мучеников Маркиана и Мартирия, глас 1:
Мученик двоица единонравная,/ Маркиан с Мартирием славным,/ Ариево нечестие разрушиша/ и Сопри́сносущна Сына Отцу и Духови веровати научиша,/ Павлу повинующеся, истинных повелений учителю,/ темже мечем убиени, умроша,/ и при́сно со Христом живуще, // о нас Того́ молят спасти ду́ши наша.

Мысли свт. Феофана Затворника
(Деян.5:12–20; Ин.20:19–31)
«Господь мой и Бог мой!» – воззвал св. апостол Фома (Ин.20:28). Ощущаете ли, с какою силою ухватился он за Господа и как крепко держит Его? Не крепче держит утопающий доску, на которой чает спасенным быть от потопления. Прибавим, что, кто не имеет таким Господа для себя и себя в отношении к Господу, тот еще не верует в Господа, как следует.

Мы говорим: «Господь Спаситель», – разумея, что Он Спаситель всех, а этот говорит: «Господь Спаситель мой». Кто говорит: «мой Спаситель», тот ощущает свое спасение, исходящее от Него. Ощущению же спасения сопредельно ощущение пагубы, из которой извлек спасенного Спасающий. Чувство пагубы жизнелюбивого по природе человека, знающего, что не может он сам себя спасти, заставляет искать Спасителя. Когда обретет Его и ощутит силу спасения, от Него исходящую, хватается за Него крепко и оторваться от Него не захочет, хоть бы лишали его за то самой жизни.

Такого рода события в духовной жизни христианина не воображаются только умом, а переживаются самым делом. Затем, как вера его, так и сочетание со Христом становятся крепки, как жизнь или смерть. Такой только искренно взывает: «кто меня разлучит!» (Рим.8:35).

Мученики Маркиан и Мартирий Константинопольские

Святые мученики Маркиан и Мартирий служили в Константинопольском соборе. Маркиан был чтецом, а Мартирий иподиаконом; оба они несли также послушание в качестве нотариев, то есть секретарей, Патриарха Павла Исповедника (память 6 ноября). Еретики-ариане изгнали и тайно казнили праведного Патриарха Павла, а кафедра его была передана еретику Македонию. Еретики пытались привлечь святых Маркиана и Мартирия на свою сторону лестью, предлагали золото, обещали архиерейские кафедры. Но все усилия ариан были тщетны.
Тогда нечестивцы угрожали опорочить их перед императором, запугивали пытками и смертью. Но святые твердо исповедовали Православие, завещанное отцами Церкви. Маркиан и Мартирий были приговорены к смерти. Перед смертью мученики вознесли ко Господу горячую молитву: «Господи Боже, создавший невидимо сердца наши, устрояющий все дела наши, приими с миром души рабов Твоих, ибо мы умерщвляемся за Тебя и вменились как овцы заколения (Пс. 32, 15; 43, 23). Мы радуемся, что такой смертью исходим из сей жизни ради Твоего Имени. Сподоби же нас быть причастниками вечной жизни у Тебя, Источника жизни». После молитвы мученики с тихой радостью преклонили главу под мечь нечестивых († около 355 года). Святые тела их были благоговейно погребены православными христианами. Позднее, по указанию святого епископа Иоанна Златоуста, мощи святых мучеников были перенесены в специально построенную церковь. От многих недугов исцелялись здесь верующие по молитвам святых, во славу Единой Живоначальной Троицы.

Преподобный Мартирий Печерский, Диакон

Преподобный Мартирий, диакон Печерский, в Дальних пещерах (ХIII-ХIV). Его святое имя вспоминается в 7 песни канона преподобным Дальних пещер. Здесь прославляются его трудолюбие, праведность и сердечная чистота, а также дар изгнания бесов и исцеления недугов. Память отмечается также 28 августа и во 2-ю неделю Великого поста.
В «Пол­ном хри­сти­ан­ском ме­ся­це­сло­ве» (Ки­ев, 1875 г.) под 25-м чис­лом ок­тяб­ря ска­за­но: «Пре­по­доб­но­го Мар­ти­рия диа­ко­на и пре­по­доб­но­го Мар­ти­рия, за­твор­ни­ка Пе­чер­ско­го». Но и о вто­ром пре­по­доб­ном Мар­ти­рии не со­хра­ни­лось ни­ка­ких све­де­ний. Оба стя­жа­ли нетле­ние и по­ко­ят­ся в Фе­о­до­си­е­вых пе­ще­рах в Ки­е­ве. Па­мять прп. Мар­ти­рия за­твор­ни­ка со­вер­ша­ет­ся 28 ав­гу­ста/10 сен­тяб­ря сов­мест­но с пре­по­доб­ны­ми Даль­них пе­щер, а 25 ок­тяб­ря/7 но­яб­ря па­мять его по­ло­же­на ра­ди те­зо­име­нит­ства его с св. му­че­ни­ком Мар­ти­ри­ем.

Анастасий Аквилейский, Салонский, мч.

Святой мученик Анастасий жил в III веке в городе Аквилее (Северная Италия). За миссионерскую деятельность в городе Салоне (Далмация) он был схвачен и приведен к судье. Отважно и без колебаний исповедал мученик Анастасий Христа Истинным Богом и Творцом всей твари. Решением суда он был приговорен к смертной казни. Тело святого Анастасия язычники бросили в море. Праведная христианка, богатая матрона Аскалопия, обрела тело мученика Анастасия и с почестями погребла в своей домашней церкви. Мощи святого мученика ознаменовались многими чудесами.


Святая праведная Тавифа

Святая праведная Тавифа (I), женщина добродетельная и милосердная, принадлежала к христианской общине в Иоппии. Случилось так, что она, тяжело заболев, умерла. В то время недалеко от Иоппии, в Лидде, проповедовал святой апостол Петр. К нему были посланы гонцы с убедительной просьбой о помощи. Когда апостол пришел в Иоппию, праведная Тавифа была уже мертва. Преклонив колена, первоверховный апостол сотворил горячую молитву ко Господу. Затем подошел к одру и воззвал: «Тавифа, встань!» Она поднялась совершенно здоровой (Деян. 9, 36).

Преподобноисповедница Матрона (Власова), инокиня

Матрона (Власова) (1889 — 1963), инокиня, преподобная, исповедница
Память 25 октября, в Соборе новомучеников и исповедников Российских, в Соборах Дивеевских и Нижегородских святых

В миру Матрона Григорьевна Власова, родилась в 1889 году в селе Пузо (Страхово-Пуза, ныне село Суворово) Нижегородской губернии, в крестьянской семье. Шести лет от роду она осталась сиротой и была отдана на воспитание в Серафимо-Дивеевский монастырь. У девочки обнаружились способности к рисованию, и живопись стала её послушанием. Так в послушании и молитве инокиня Матрона прожила в обители до самого её закрытия в 1927 году.

Инокиня Матрона вместе с тремя дивеевскими сёстрами поселилась в селе Кузятове Ардатовского района. Сестры прислуживали в церкви, зарабатывали рукоделием, вели жизнь тихую и мирную, но и это вызывало недовольство местной власти. Их арестовали в апреле 1933 года по обвинению в антисоветской агитации. 21 мая 1933 года инокиня Матрона была приговорена к трём годам заключения в Дмитровском лагере Московской области.

После отбытия срока заключения она устроилась при церкви в селе Веригине Горьковской области и исполняла обязанности певчей, сторожа и уборщицы храма. 10 ноября 1937 года матушку арестовали во второй раз, обвинили в принадлежности к «контрреволюционной церковно-фашистской организации» и приговорили к десяти годам заключения в Карлаг, где она работала в больнице уборщицей.
Начальство отмечало её добросовестную работу и скромное поведение. После освобождения инокиня Матрона поселилась в селе Выездном близ Арзамаса. Главным занятием её по-прежнему было служение в церкви.

19 октября 1949 года инокиню Матрону вновь арестовали по материалам старого дела 1937 года. Ее обвинили в проведении «вражеской работы», пытались заставить оговорить священника церкви села Веригина. Но усилия следователей ни к чему не привели. В деле даже имеется справка о том, что «лиц, скомпрометированных показаниями арестованной Власовой М. Г., в следственном деле не имеется».

Матушку отправили в ссылку в село Каменка Луговского района Джамбульской области Казахской ССР. Её брат Андрей в 1954 году написал ходатайство о помиловании сестры. Последние годы жизни инокиня Матрона проживала у брата в родном селе Пузо.
Односельчане вспоминают, что матушка была очень смиренной, тихого нрава. Большую часть дня она молилась. Храм был закрыт, и службы дивеевскими сестрами «правились» по домам, несмотря на многие запреты и преследования. Инокиня Матрона мирно скончалась 7 ноября 1963 года. Её похоронили слева от могил мучениц Евдокии, Дарии, Дарии и Марии Пузовских.

6 октября 2001 года решением Священного Синода была причислена к лику святых. Мощи преподобноисповедницы Матроны были обретены 5 сентября 2007 года, после чего были положены в домовой церкви равноапостольной Марии Магдалины Серафимо-Дивеевского монастыря.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Adblock
detector