9 мая молитва

9 мая молитва

9 мая молитва

История празднования дня Поминовения усопших воинов, традиции и молитва

В православии воины, отдавшие свою жизнь за Родину, особо почитаемы. Традиция совершать молитвы за солдат появилась еще со времен Куликовской битвы. День поминовения усопших воинов выпадает на 9 мая, а до Великой Отечественной войны обряд проводился в Дмитриевскую субботу. Чтобы почтить память защитников Отечества, не обязательно идти в церковь, это можно сделать и дома, прочитав определенные молитвы.

Что представляет собой праздник Поминовения усопших воинов

С давних времен последняя суббота октября у православных христиан считалась днем поминовения усопших воинов. До того момента, как ее официально включили в церковный календарь, в Древней Руси в этот день вспоминали умерших родителей. Праздник этот был установлен князем Дмитрием Донским, отчего и получил название Дмитриевской субботы.

В этот день принято посещать могилы усопших родственников, которые отдали свою жизнь, защищая Родину, а также умерших родителей. После великой битвы и победы русских войск на Куликовом поле князь Дмитрий отправился на молебен в Троице-Сергиеву лавру, где игуменом на тот момент был Сергий Радонежский. Вместе с монашеской братией он возносил молитвы и прошения о благополучном завершении сражения с Мамаем. Сергий Радонежский также совершал заупокойные богослужения по погибшим в том бою воинам, и именно поэтому с тех пор в православии выделили специальный день, когда вспоминают всех усопших защитников Отечества.

От Вселенской родительской субботы Дмитриевская отличается тем, что в этот день особенный акцент делается именно на упокоившихся воинах.

История установления традиции

С приходом к власти коммунистов многие церкви были закрыты, а такая должность, как капеллан, вообще упразднена. Однако воины в тяжелые минуты всегда обращались за помощью к Богу и тайно посещали немногочисленные действующие храмы, чтобы попросить защиты и охраны.

Когда началась Великая Отечественная война, многие священники и просто истинно верующие христиане были призваны в ряды Красной армии и там своим примером и стойкостью духа поддерживали бойцов. В тяжелых ситуациях они читали Библию и молитвы вместе с солдатами.

26 июня, спустя несколько дней после вторжения гитлеровцев, в Богоявленском соборе столицы состоялся молебен, который читал митрополит Сергий, о даровании победы в войне. С этого дня во многих церквях страны стали проводиться такие богослужения, на которых священник и прихожане взывали к Господу о защите и даровании победы. Немецкое командование, как могло, пресекало подобные службы и отбирало у людей послание, написанное митрополитом Сергием.

По окончании Великой Отечественной войны днем поминовения воинов сделали 9 мая, в честь праздника победы над фашистской Германией. Примечательно, что в 1945 году эта дата совпала с Пасхальным праздником, что еще больше усилило радость людей, особенно тех, кто считал себя верующими. Этот праздник стал одним из самых почитаемых у наших соотечественников, независимо от возраста. Именно 9 мая был подписан документ о капитуляции Германии, и все воины смогли вернуться назад домой. Их встречали как настоящих героев, целыми городами.

Однако не всем посчастливилось дожить до майского праздника, тысячи солдат погибли в бою с оккупантами, и в их честь Русской Православной церковью было принято решение ввести в календарь специальный праздник, когда проходит служба об усопших воинах.

Также Архиерейским собором Русской Православной церкви было принято решение проводить службу в честь всех мученически погибших людей в Великой Отечественной войне.

Таким образом, 9 мая стало третьим днем в церковном календаре, который посвящен защитникам Отечества. Также богослужение, посвященное поминовению усопших воинов, проводится в день Усекновения главы Иоанна Крестителя.

9 мая во всех православных храмах проводится Божественная литургия, на которой произносятся особые прошения о воинах, а по ее окончании читается благодарственный молебен Богу за дарование победы в Великой Отечественной войне.

Текст молитвы во время панихиды в храме

Малая заупокойная ектения

Священник: Паки и паки миром Господу помолимся.

Лик: Господи помилуй.

Священник: Еще молимся о упокоении душ усопших рабов Божиих , (имярек), и о еже проститися им всякому прегрешению, вольному же и невольному.

Лик: Господи помилуй.

Священник: Яко да Господь Бог учинит души их, идеже праведнии упокояются.

Лик: Господи помилуй.

Священник: Милости Божия, Царства Небеснаго и оставления грехов их, у Христа Безсмертнаго Царя и Бога нашего просим.

Лик: Подай Господи.

Диакон: Господу помолимся.

Лик: Господи помилуй.

Священник глаголет молитву тайно: Боже духов и всякия плоти, смерть поправый и диавола упразднивый, и живот миру твоему даровавый, сам Господи упокой души усопших рабов Твоих, (имярек), в месте светле, в месте злачне, в месте покойне; отнюдуже отбеже болезнь, печаль и воздыхание. Всякое согрешение, содеянное или словом, или делом, или помышлением, яко благий человеколюбец Бог прости, яко несть человек иже жив будет, и не согрешит; Ты бо Един кроме греха, правда Твоя правда во веки, и слово Твое истина.

Возглас: Яко Ты еси воскресение, и живот, и покой усопших рабов Твоих, (имярек), Христе Боже наш; и Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Православные традиции в этот день

В день поминовения воинов молятся не только за погибших, но и оставшихся в живых ветеранов Великой Отечественной войны. По традиции, в этот день не стоит посещать увеселительных заведений, необходимо провести его в молитвах и воспоминаниях о героях, благодаря которым удалось выиграть страшную войну. Если в семье в живых остался кто-то из участников или очевидцев тех событий, стоит уделить им особое внимание и выказать благодарность за мирное небо над головой. В том случае, если они живут отдельно, необходимо после окончания службы в храме посетить их и провести с ними этот день.

Если близких родственников, принимавших участие в Великой Отечественной войне, нет, необходимо с самого утра отправиться на богослужение в церковь, а по его окончании посетить могилы близких. Даже если это не родственники, а просто знакомые или соседи, стоит выделить время и, при необходимости, убрать их могилы за день до праздника, поставить живые цветы, воздав почести за совершенный героизм.

Не всегда в день поминовения усопших воинов есть возможность отправиться в православный храм, в этом случае можно помолиться дома перед иконой Иисуса Христа и мысленно поблагодарить защитников Отечества. Делать это лучше с самого утра, перед приемом пищи, уединившись в комнате, чтобы никто не мешал.

В этот праздничный день существует также традиция посещать дома престарелых, чтобы навестить живущих там ветеранов, которые остались без семьи. Многие христиане покупают угощения и небольшие сувениры для бывших участников Великой Отечественной, чтобы как-то порадовать и отблагодарить их за совершенный подвиг.

Необходимо помнить, что, хотя победу дарует Господь, воины, выполняющие свой долг перед Родиной, являются орудием в его руках, и достойны уважения и почтения даже после смерти.

Молитва Патриарха благодарственная за избавление Отечества

С 2010 года в Русской Православной Церкви 9 мая будет служиться благодарственный молебен Господу за дарование Победы в Великой Отечественной войне 1941-1945 годов. Молитву, читаемую на этом молебне написал Патриарх Московский и всея Руси Кирилл по образцу молитвы свт. Московского Филарета (Дроздова) «в честь и память избавления Церкви и державы Российской от нашествия галлов и с ними дванадесяти язык».

Как была написана молитва

Святейший Патриарх Кирилл рассказал о новом молебном чине в день памяти св. Георгия Победоносца»:

«Я благословил, чтобы начиная с этого года в День Победы во всех храмах Русской Церкви торжественно совершался молебен в память об избавлении страны нашей от страшного, смертельного врага, от опасности, которой не знало Отечество наше за всю историю. Работая над текстом молитвы, которая будет прочитываться в наших храмах, я положил в ее основу молитву свт. Московского Филарета (Дроздова). Святитель составил эту молитву в связи с победой над Наполеоном, но вообще полагал полезным читать ее всякий раз, когда страна наша праздновала победу в войнах.

Конечно, не везде молитва святителя Филарета буквально соответствовала нашей Победе и нашему времени, поэтому кое-что пришлось редактировать. Но, работая над этим текстом, я проникся смыслом молитвы, написанной святителем. Казалось бы, православная Россия и нашествие Наполеона — как должно было все это преломляться в сознании тогдашних людей? Как некая напасть? Как дьявольское искушение? Как происки врага? Как хитросплетения политики? Но в сознании свт. Филарета и всей Церкви, которая потом его словами молилась, эта напасть воспринималась как наказание за грех.

Год назад я сказал в этом храме, что и Великая Отечественная война была наказанием за наш грех, а потом был удивлен реакцией светской прессы, которая удивилась и даже обиделась. Не надо обижаться — грешить не надо. Ни один грех не проходит мимо Бога. Все, что мы совершаем в своей личной, общественной, государственной жизни, — все это заносится в Божественную книгу жизни. Господь по милости Своей, не желая наших вечных мук, проводит нас через эти временные испытания, и мы должны воспринимать их как дар Божественной справедливости и дар Божественной любви — не роптать, но призывать имя Божие, в покаянии и вере склоняя пред Богом свои главы.

А что же в ответ? В ответ Господь совершает чудеса, как Он совершил чудо избавления Москвы, как Он совершил чудо спасения страны нашей и всей Европы. И знамением этого чуда явилось окончание военных действий в день праздника святого великомученика и Победоносца Георгия по нашему церковному юлианскому календарю. Это тоже было знаком того, что особая роль была у страны и народа нашего в той великой священной Победе.

Молитва

Боже Великий и Непостижимый, спасаяй погибающия, животворяй мертвыя,/ вся творяй по воли Твоей, и дивным Твоим промыслом управляяй всяческая!/ Приклони ухо Твое с высоты святыя Твоея и приими от нас, смиренных и недостойных рабов Твоих,/ сердцем и усты возносимая Тебе благодарственная сия моления, исповедания и славословия.

Яко не по беззаконием нашим сотворил еси нам, Господи, ниже по грехом нашим воздал еси нам./ Ты глаголал еси древле сыновом Израилевым, яко, аще не послушают гласа Твоего хранити и творити вся заповеди Твоя,/ наведеши на них язык безстуден лицем, иже сокрушит их во градех их, дондеже разорятся стены их./ И мы ведехом, яко исполнился глагол сей страшный на народе нашем./

Но Ты, Господи Боже, Щедрый и Милостивый, Долготерпеливый и и Истинный/ и правду храняй и творяй милость, милостию велиею помиловал еси/ и, посетив жезлом неправды наша, ущедрил еси нас победою на сопостаты./ Темже утвердися серце наше в Господе нашем,/ вознесеся рог наш в Бозе нашем, возвеселихомся о спасении Твоем./ Благодарим Тя за избавление Отечества от врага лютаго./ Даждь нам, Господи, память сего славнаго Твоего посещения/ твердо и непрестанно имети в себе,/ еже всегда благодарити и славословити:/ слава Тебе, Богу, Благодетелю нашему, во веки веков.

Последование благодарственнаго и молебнаго пения ко Господу Богу, певаемаго в день Победы в Великой Отечественной войне

Диакон: Благослови, Владыко.

Иерей возглашает: Слава Святей, и Единосущней, и Животворящей, и Нераздельней Троице, всегда, ныне и присно и во веки веков.

Диакон: Миром Господу помолимся: до прошения: О плавающих:

К обычным прошениям присоединяем особая:

— О еже исправитися молитве нашей сей, яко кадилу пред Спасителем нашим Богом, и приятися сей жертве сердец и устен, исповедающихся Господеви в день спасения, услышавшему нас в день печали, Господу помолимся.

— О еже непреобориму и победительну всегда над враги Отечеству быти, и мир и славу утвердити в земли нашей, Господу помолимся.

— О еже даровати нам благодать от ныне и до века верою и любовию возвещати спасение и силу и Царство Бога нашего и область Христа Его, подавшему стране нашей силу и воздавшему нам радость спасения Своего, Господу помолимся.

— О избавитися нам:

— Заступи, спаси, помилуй:

Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава:

Посем, Бог Господь, и явися нам: со стихами.

Благодарни суще, недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих на нас бывших, славяще Тя, хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю, Спасе наш, слава Тебе.

Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победы православным христианом на сопротивныя даруя и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

И ныне, Богородичен, глас 8:

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, но, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Чтец: Прокимен, глас 4: Господь крепость людем Своим даст, Господь благословит люди Своя миром. Стих: Принесите Господеви, сынове Божии, принесите Господеви славу и честь.

Апостол ко Ефесеем, зачало 233. Евангелие от Матфея, зачало 98-99 (сборное).

Рече Господь Своим учеником: услышати имате брани и слышания бранем. Зрите, не ужасайтеся, подобает бо всем сим быти, но не тогда есть кончина. Востанет бо язык на язык и царство на царство, и будут глади и пагубы, и труси по местом. Вся же сия начало болезнем. Будет бо тогда скорбь велия, якова же не была от начала мира доселе, ниже имать быти. И аще не быша прекратилися дние оны, не бы убо спаслася всяка плоть. Избранных же ради прекратятся дние оны.

По Евангелии ектения: Рцем вси:

По Еще молимся о богохранимей стране нашей: присоединяем прошения особая:

— Еще молимся, о еже прияти Господу Спасителю нашему исповедание и благодарение нас, недостойных рабов Своих, яко не по беззаконием нашим сотворил есть нам, ниже по грехом нашим воздал есть нам, но и в годину искушения, пришедшаго на Отечество наше и на всю вселенную, избавил ны есть, и внегда, обышедше, обыдоша нас врази наши, явил есть нам спасение Свое.

— Еще молимся о вождех и воинех наших, на поли брани жизнь свою положивших, от ран и глада скончавшихся, в пленении и горьких работах невинно умученных и убиенных, и всех Победы ради потрудившихся, яко да даст им Царь славы в день праведнаго Своего воздаяния жизнь вечную и венцы нетления, нас же всех в вере и единомыслии утвердит.

— Еще молимся Тебе Господу, Богу нашему, о еже призрети на, скорби, беды, страдания, слезы и стенания людей Своих, и Милостиву быти и отвратити весь гнев Свой, праведно движимый на ны, и помиловати ны.

Возглас: Услыши ны, Боже, Спасителю наш:

Диакон: Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Иерей же со всею церковию со всяким вниманием и умилением глаголет молитву сию велегласно:

Боже Великий и Непостижимый, спасаяй погибающия, животворяй мертвыя,/ вся творяй по воли Твоей, и дивным Твоим промыслом управляяй всяческая!/ Приклони ухо Твое с высоты святыя Твоея и приими от нас, смиренных и недостойных рабов Твоих,/ сердцем и усты возносимая Тебе благодарственная сия моления, исповедания и славословия.

Яко не по беззаконием нашим сотворил еси нам, Господи, ниже по грехом нашим воздал еси нам./ Ты глаголал еси древле сыновом Израилевым, яко, аще не послушают гласа Твоего хранити и творити вся заповеди Твоя,/ наведеши на них язык безстуден лицем, иже сокрушит их во градех их, дондеже разорятся стены их./ И мы ведехом, яко исполнился глагол сей страшный на народе нашем./

Но Ты, Господи Боже, Щедрый и Милостивый, Долготерпеливый и и Истинный/ и правду храняй и творяй милость, милостию велиею помиловал еси/ и, посетив жезлом неправды наша, ущедрил еси нас победою на сопостаты./ Темже утвердися серце наше в Господе нашем,/ вознесеся рог наш в Бозе нашем, возвеселихомся о спасении Твоем./ Благодарим Тя за избавление Отечества от врага лютаго./ Даждь нам, Господи, память сего славнаго Твоего посещения/ твердо и непрестанно имети в себе,/ еже всегда благодарити и славословити:/ слава Тебе, Богу, Благодетелю нашему, во веки веков.

Лик: Честнейшую Херувим:

Слава, и ныне: Господи, помилуй (трижды). Благослови. И отпуст:

Воскресый из мертвых, Христос, Истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных апостол, святаго великомученика и Победоносца Георгия, всех святых, в земли Российстей просиявших, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.

Таже: Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшим рабом Твоим, приснопамятным вождем и воином за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положившим, от ран и глада скончавшимся, в пленении и горьких работах невинно умученным и убиенным и всем Победы ради потрудившимся, и сотвори им вечную память.

По сих же Многолетия и Христос воскресе: (трижды)

Особые заупокойные прошения

в день Победы над фашистской Германией

На ектении и в молитве «Боже духов:»

Еще молимся о упокоении душ приснопамятных вождей и воинов за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положивших, от ран и глада скончавшихся, в пленении и горьких работах невинно умученных и убиенных и всех Победы ради потрудившихся, и о еже проститися им всякому прегрешению вольному и невольному.

При возглашении вечной памяти:

Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшим рабом Твоим, приснопамятным вождем и воином за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положившим, от ран и глада скончавшимся, в пленении и горьких работах невинно умученным и убиенным и всем Победы ради потрудившимся, и сотвори им вечную память.

9 мая 2021 года — Воскресенье

Неделя 2-я по Пасхе (Антипасха), апостола Фомы, глас 1

Поминовение усопших воинов

Сегодня Святая Церковь совершает память:

Сщмч. Васи́лия, епископа Амасийского (ок. 322); свт. Стефа́на, епископа Пермского (Великопермского) (1396).

Прав. Глафи́ры девы (322); прп. Иоанни́кия Девиченского (XIII) (Серб.).

Сщмч. Иоа́нна Панкова, пресвитера и сыновей его, мчч. Никола́я и Петра́ (1918).

В Неделю Антипасхи

Ка́мени запеча́тану от иуде́й/ и во́ином стрегу́щим Пречи́стое Те́ло Твое́,/ воскре́сл еси́ тридне́вный, Спа́се,/ да́руяй ми́рови жи́знь./ Сего́ ра́ди си́лы небе́сныя вопия́ху Ти́, Жизнода́вче:/ сла́ва воскресе́нию Твоему́, Христе́,/ сла́ва Ца́рствию Твоему́,// сла́ва смотре́нию Твоему́, еди́не Человеколю́бче.

Любопы́тною десни́цею/ жизнопода́тельная Твоя́ ре́бра Фома́ испыта́, Христе́ Бо́же;/ созаключе́нным бо две́рем я́ко вшел еси́,/ с про́чими апо́столы вопия́ше Тебе́:// Госпо́дь еси́ и Бог мой.

Велича́ем Тя, живода́вче Христе́, / нас ра́ди во ад сше́дшаго / и с Собо́ю вся воскреси́вшаго.

Поминовение усопших воинов

Глубино́ю му́дрости человеколю́бно вся стро́яй / и поле́зное всем подава́яй, / Еди́не Соде́телю, упоко́й, Го́споди, ду́ши раб Твои́х, / на Тя бо упова́ние возложи́ша, / Творца́ и Зижди́теля и Бо́га на́шего.

Со святы́ми упоко́й, / Христе́, ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.

Помяни́, Го́споди Бо́же наш, в ве́ре и наде́жди живота́ ве́чнаго усо́пших раб Твои́х, (имена их), и я́ко благ и человеколю́бец, отпуща́яй грехи́, и потребля́яй непра́вды, осла́би, оста́ви, и прости́ вся во́льная их согреше́ния и нево́льная, возставля́я я во свято́е второ́е прише́ствие Твое́ в прича́стие ве́чных Твои́х благ, и́хже ра́ди в Тя еди́наго ве́рова, и́стиннаго Бо́га и человеколю́бца; я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й рабо́м Твои́м (имена их), Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Священномученику Василию, епископу Амасийскому

И нра́вом прича́стник, и престо́лом наме́стник апо́столом быв, дея́ние обрел еси́, Богодухнове́нне, в виде́ния восхо́д: сего́ ра́ди, сло́во и́стины исправля́я, и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве. Священному́чениче Василие, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Царе́во повеле́ние преоби́дев,/ Ца́рство Небе́сное получи́л еси́, Васи́лие,/ в не́мже лику́я,/ помина́й нас, чту́щих па́мять твою́,// священному́чениче.

Святителю Стефану, епископу Великопермскому

Боже́ственным жела́нием/ от ю́наго во́зраста, Стефа́не прему́дре, разже́гся,/ яре́м Христо́в взял еси́/ и люде́й олядене́вшая дре́вле неве́рием сердца́,/ Боже́ственное се́мя в них се́яв,/ ева́нгельски духо́вне породи́л еси́./ Те́мже пресла́вную твою́ па́мять почита́юще, мо́лим тя:/ моли́, Его́же пропове́дал еси́,// да спасе́т ду́ши на́ша.

Самозва́нен не и́щущим тебе́, святи́телю, обре́лся еси́,/ лю́ди, от и́дольския ле́сти свободи́в, ко Христо́ве ве́ре приве́л еси́/ и волхва́ пансо́тника посрами́л еси́,/ те́мже и пе́рвый епи́скоп и учи́тель Пе́рми был еси́./ Сего́ ра́ди духо́вная твоя́ ча́да,/ я́ко тобо́ю изба́вльшеся от и́дол, благода́рная тебе́ возопие́м:// ра́дуйся, Стефа́не, учи́телю прему́дрый.

Читайте также  Молитва на продажу животного

Молитва святителю Стефану, епископу Великопермскому:

О, Богоосвяще́нный и равноапо́стольный Стефа́не, но́вый Богове́дения пропове́дниче и просвети́телю Креще́нием святы́м великопе́рмских во идолопокло́нстве живу́щих люде́й, ко и́стинному Ева́нгельскому све́ту путеводи́телю, па́стырю до́брый и учи́телю прему́дрый, Ду́ха Свята́го сосу́де избра́нный, Христоподража́тельный в Небе́сный Сио́н наста́вниче и руководи́телю, о́браз благонра́вия всем благоче́стно жи́ти жела́ющим, благоиску́сный мы́сленнаго корабля́, чрез мо́ре ми́ра сего́ к Небе́сному приста́нищу пла́вающаго, прави́телю, ди́вный во иера́рсех, уве́нчанный Боже́ственною благода́тию, всеросси́йский свети́льниче, вели́кий чудотво́рче и моли́твенниче те́плый! К тебе́ во умиле́нии души́ и сокруше́нии се́рдца моего́, аз окая́нный и гре́шный благонаде́жно притека́ю и вопию́, прося́ смире́нно по́мощи твоея́ и те́плаго ко Преблаго́му Бо́гу хода́тайства, да твои́ми богоприя́тными моли́твами испро́сиши ми от Него́ человеколю́бную ми́лость, оставле́ние мно́гих мои́х согреше́ний, души́ и телеси́ здра́вие со спасе́нием; и, я́ко Благ и Человеколю́бец, да благоволи́т безбе́дно в ми́ре сем ходи́ти ми до сконча́ния живота́ моего́, во вре́мя же разлуче́ния моего́ от жи́зни сея́ дух мой в покая́нии и ми́ре А́нгелом Свои́м святы́м ми́лостивно прия́ти, и да даст ми ми́мо мра́чных и злокова́рных и лю́тых духо́в де́монских на возду́се проити́ невозбра́нно и к Нему́ непосты́дно предста́ти поклони́тися, и безсме́ртныя и блаже́нныя жи́зни сподо́битися со все́ми святы́ми во ве́ки. Ами́нь.

Преподобному Иоанникию Девиченскому, Сербскому

Поще́нием, моли́твами и благода́тию Боже́ственною просвети́вся,/ земны́я концы́ све́тло озаря́еши благоче́стно,/ чуде́с благода́ть от Бо́га прие́м,/ исцеля́еши неду́ги, ду́хи же лука́выя от челове́ков отгоня́еши,/ и́же с ве́рою притека́ют к ра́це моще́й твои́х святы́х,/ преподо́бне о́тче наш Иоанни́кие./ Сла́ва Да́вшему ти благода́ть,/ сла́ва Укрепи́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

От ю́ности, Богому́дре, возлюби́в а́нгельское житие́,/ вся кра́сная оста́вил еси́,/ за́йде бо, я́коже звезда́ от ми́ра,/ восте́к к разу́мному и пра́ведному со́лнцу, Христу/ от Него́ же прие́мь благода́ть исцеле́ния,/ разли́чныя неду́ги врачу́еши притека́ющих к свяще́нней ра́це твое́й./ Те́мже и мы, соверша́юще любо́вию всечестну́ю твою́ па́мять, вопие́м ти:// ра́дуйся, о́тче Иоанни́кие.

Поминовение на заупокойной ектении на Литургии и Последование благодарственного и молебного пения ко Господу Богу, певаемого в день Победы в Великой Отечественной войне



Осо́бые заупоко́йные проше́ния
в день Побе́ды над фаши́стской Герма́нией

На ектении́ и в моли́тве Б о́же духо́в:

Е ще́ мо́лимся о упокое́нии душ приснопа́мятных вожде́й и во́инов за ве́ру и Оте́чество на по́ли бра́ни жизнь свою́ положи́вших, от ран и гла́да сконча́вшихся, в плене́нии и го́рьких рабо́тах неви́нно уму́ченных и убие́нных и всех Побе́ды ра́ди потруди́вшихся, и о е́же прости́тися им вся́кому прегреше́нию во́льному и нево́льному.

При возглаше́нии ве́чной па́мяти:

В о блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшим рабо́м Твои́м, приснопа́мятным вожде́м и во́ином за ве́ру и Оте́чество на по́ли бра́ни жизнь свою́ положи́вшим, от ран и гла́да сконча́вшимся, в плене́нии и го́рьких рабо́тах неви́нно уму́ченным и убие́нным и всем Побе́ды ра́ди потруди́вшимся, и сотвори́ им ве́чную па́мять.

После́дование
благода́рственнаго и моле́бнаго пе́ния ко Го́споду Бо́гу, пева́емаго
в день Побе́ды в Вели́кой Оте́чественной войне́

Диа́кон: Б лагослови́, Влады́ко.

Иере́й возглаша́ет: С ла́ва Святе́й, и Единосу́щней, и Животворя́щей, и Неразде́льней Тро́ице, всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: М и́ром Го́споду помо́лимся: до проше́ния: О пла́вающих:

К обы́чным проше́ниям присоединя́ем осо́бая:

О е́же испра́витися моли́тве на́шей сей, я́ко кади́лу пред Спаси́телем на́шим Бо́гом, и прия́тися сей же́ртве серде́ц и усте́н, испове́дающихся Го́сподеви в день спасе́ния, услы́шавшему нас в день печа́ли, Го́споду помо́лимся.

О е́же непреобори́му и победи́тельну всегда́ над враги́ Оте́честву бы́ти, и мир и сла́ву утверди́ти в земли́ на́шей, Го́споду помо́лимся.

О е́же дарова́ти нам благода́ть от ны́не и до ве́ка ве́рою и любо́вию возвеща́ти спасе́ние и си́лу и Ца́рство Бо́га на́шего и о́бласть Христа́ Его́, пода́вшему стране́ на́шей си́лу и возда́вшему нам ра́дость спасе́ния Своего́, Го́споду помо́лимся.

О изба́витися нам:

З аступи́, спаси́, поми́луй:

П ресвяту́ю, Пречи́стую:

Возгла́с: Я́ ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва:

Посе́м, Б ог Госпо́дь, и яви́ся нам: со стихи́.

Тропа́рь, глас 4:

Б лагода́рни су́ще, недосто́йнии раби́ Твои́, Го́споди, о Твои́х вели́ких благодея́ниих на нас бы́вших, сла́вяще Тя, хва́лим, благослови́м, благодари́м, пое́м и велича́ем Твое́ благоутро́бие, и ра́бски любо́вию вопие́м Ти: Благоде́телю, Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

С паси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое́, побе́ды правосла́вным христиа́ном на сопроти́вныя да́руя и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

И ны́не, Богоро́дичен, глас 8:

В збра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от злых, благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Диа́кон: В о́нмем.

Иере́й: М ир всем.

Чтец: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: П рему́дрость, во́нмем.

Чтец: П роки́мен, глас 4: Г оспо́дь кре́пость лю́дем Свои́м даст, Госпо́дь благослови́т лю́ди Своя́ ми́ром.

Стих: П ринеси́те Го́сподеви, сы́нове Бо́жии, принеси́те Го́сподеви сла́ву и честь.

Апо́стол ко Ефесе́ем, зача́ло 233.

Б ра́тие, возмога́йте о Го́споде, и в держа́ве кре́пости Его́. Облецы́теся во вся ору́жия Бо́жия, я́ко возмощи́ вам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским. Я́ко несть на́ша брань к кро́ви и пло́ти, но к нача́лом и ко власте́м, и к миродержи́телем тьмы ве́ка сего́, к духово́м зло́бы поднебе́сным. Сего́ ра́ди приими́те вся ору́жия Бо́жия, да возмо́жете проти́витися в день лют, и вся соде́явше ста́ти. Ста́ните у́бо препоя́сани чресла́ ва́ша и́стиною, и обо́лкшеся в броня́ пра́вды, и обу́вше но́зе во угото́вание благовествова́ния ми́ра. Над все́ми же восприи́мше щит ве́ры, в не́мже возмо́жете вся стре́лы лука́ваго разжже́нныя угаси́ти. И шлем спасе́ния восприими́те, и меч духо́вный, и́же есть глаго́л Бо́жий.

Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 98–99 (сбо́рное).

Р ече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: услы́шати и́мате бра́ни и слы́шания бра́нем. Зри́те, не ужаса́йтеся, подоба́ет бо всем сим бы́ти, но не тогда́ есть кончи́на. Воста́нет бо язы́к на язы́к и ца́рство на ца́рство, и бу́дут гла́ди и па́губы, и тру́си по ме́стом. Вся же сия́ нача́ло боле́знем. Бу́дет бо тогда́ скорбь ве́лия, якова́ же не была́ от нача́ла ми́ра досе́ле, ниже́ и́мать бы́ти. И а́ще не бы́ша прекрати́лися дни́е о́ны, не бы у́бо спасла́ся вся́ка плоть. Избра́нных же ра́ди прекратя́тся дни́е о́ны.

По Ева́нгелии ектения́: Р цем вси:

По Е ще́ мо́лимся о богохрани́мей стране́ на́шей: присоединя́ем проше́ния осо́бая:

Е ще́ мо́лимся, о е́же прия́ти Го́споду Спаси́телю на́шему испове́дание и благодаре́ние нас, недосто́йных рабо́в Свои́х, я́ко не по беззако́нием на́шим сотвори́л есть нам, ниже́ по грехо́м на́шим возда́л есть нам, но и в годи́ну искуше́ния, прише́дшаго на Оте́чество на́ше и на всю вселе́нную, изба́вил ны есть, и внегда́, обыше́дше, обыдо́ша нас врази́ на́ши, яви́л есть нам спасе́ние Свое́.

Е ще́ мо́лимся о вожде́х и во́инех на́ших, на по́ли бра́ни жизнь свою́ положи́вших, от ран и гла́да сконча́вшихся, в плене́нии и го́рьких рабо́тах неви́нно уму́ченных и убие́нных, и всех Побе́ды ра́ди потруди́вшихся, я́ко да даст им Царь сла́вы в день пра́веднаго Своего́ воздая́ния жизнь ве́чную и венцы́ нетле́ния, нас же всех в ве́ре и единомы́слии утверди́т.

Е ще́ мо́лимся Тебе́ Го́споду, Бо́гу на́шему, о е́же призре́ти на ско́рби, беды́, страда́ния, сле́зы и стена́ния люде́й Свои́х, и Ми́лостиву бы́ти и отврати́ти весь гнев Свой, пра́ведно дви́жимый на ны, и поми́ловати ны.

Возгла́с: У слы́ши ны, Бо́же, Спаси́телю наш:

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Хор: Г о́споди, поми́луй.

Иере́й же со все́ю це́рковию со вся́ким внима́нием и умиле́нием глаго́лет моли́тву сию велегла́сно:

Б о́же Вели́кий и Непостижи́мый, спаса́яй погиба́ющия, животворя́й ме́ртвыя,/ вся творя́й по во́ли Твое́й, и ди́вным Твои́м про́мыслом управля́яй вся́ческая!/ Приклони́ у́хо Твое́ с высоты́ святы́я Твоея́ и приими́ от нас, смире́нных и недосто́йных рабо́в Твои́х,/ се́рдцем и усты́ возноси́мая Тебе́ благода́рственная сия́ моле́ния, испове́дания и славосло́вия. Я́ко не по беззако́нием на́шим сотвори́л еси́ нам, Го́споди, ниже́ по грехо́м на́шим возда́л еси́ нам./ Ты глаго́лал еси́ дре́вле сыново́м Изра́илевым, я́ко, а́ще не послу́шают гла́са Твоего́ храни́ти и твори́ти вся за́поведи Твоя́,/ наведе́ши на них язы́к безсту́ден лице́м, и́же сокруши́т их во граде́х их, до́ндеже разоря́тся сте́ны их./ И мы ве́дехом, я́ко испо́лнися глаго́л сей стра́шный на наро́де на́шем./ Но Ты, Го́споди Бо́же, Ще́дрый и Ми́лостивый, Долготерпели́вый и И́стинный/ и пра́вду храня́й и творя́й ми́лость, ми́лостию ве́лиею поми́ловал еси́/ и, посети́в жезло́м непра́вды на́ша, уще́дрил еси́ нас побе́дою на сопоста́ты./ Те́мже утверди́ся се́рдце на́ше в Го́споде на́шем,/ вознесе́ся рог наш в Бо́зе на́шем, возвесели́хомся о спасе́нии Твое́м./ Благодари́м Тя за избавле́ние Оте́чества от врага́ лю́таго./ Даждь нам, Го́споди, па́мять сего́ сла́внаго Твоего́ посеще́ния/ тве́рдо и непреста́нно име́ти в себе́,/ е́же всегда́ благодари́ти и славосло́вити:/ сла́ва Тебе́, Бо́гу, Благода́телю на́шему, во ве́ки веко́в.

Диа́кон: П рему́дрость.

Лик: Ч естне́йшую Херуви́м:

Свяще́нник: С ла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Сла́ва, и ны́не: Г о́споди, поми́луй (три́жды). Б лагослови́.

В оскресы́й из ме́ртвых, Христо́с, И́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, свята́го великому́ченика и Победоно́сца Гео́ргия, всех святы́х, в земли́ Ру́сстей просия́вших, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

В о блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшим рабо́м Твои́м, приснопа́мятным вожде́м и во́ином за ве́ру и Оте́чество на по́ли бра́ни жизнь свою́ положи́вшим, от ран и гла́да сконча́вшимся, в плене́нии и го́рьких рабо́тах неви́нно уму́ченным и убие́нным и всем Побе́ды ра́ди потруди́вшимся, и сотвори́ им ве́чную па́мять.

По сих же Многоле́тия и Х ристо́с воскре́се: (три́жды)

Последование благодарственнаго и молебнаго пения ко Господу Богу, певаемаго в день Победы в ВОВ

Диа­кон: Б лаго­сло­ви́, Влады́ко.

Иерей воз­гла­ша­ет: С ла́ва Святе́й, и Единосу́щней, и Животворя́щей, и Неразде́льней Тро́ице, все­гда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Лик: А ми́нь.

Диа­кон: М и́ром Го́споду помо́лимся: до про­ше­ния: О пла́вающих:

К обыч­ным про­ше­ни­ям при­со­еди­ня­ем особая:

О е́же испра́витися моли́тве на́шей сей, я́ко кади́лу пред Спаси́телем на́шим Бо́гом, и прия́тися сей же́ртве серде́ц и усте́н, испове́дающихся Го́сподеви в день спасе́ния, услы́шавшему нас в день печа́ли, Го́споду помо́лимся.

О е́же непреобори́му и победи́тельну все­гда́ над вра­ги́ Оте́честву бы́ти, и мир и сла́ву утверди́ти в зем­ли́ на́шей, Го́споду помо́лимся.

О е́же дарова́ти нам благода́ть от ны́не и до ве́ка ве́рою и любо́вию возвеща́ти спасе́ние и си́лу и Ца́рство Бо́га на́шего и о́бласть Хри­ста́ Его́, пода́вшему стране́ на́шей си́лу и возда́вшему нам ра́дость спасе́ния Сво­е­го́, Го́споду помо́лимся.

О изба́витися нам:

З асту­пи́, спа­си́, поми́луй:

П ресвяту́ю, Пречи́стую:

Воз­глас: Я́ ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва:

Посем: Б ог Госпо́дь, и яви́ся нам: со сти­ха­ми.

Б лагода́рни су́ще, недосто́йнии раби́ Твои́, Го́споди, о Твои́х вели́ких благодея́ниих на нас бы́вших, сла́вяще Тя, хва́лим, благослови́м, благодари́м, пое́м и велича́ем Твое́ благоутро́бие, и ра́бски любо́вию вопие́м Ти: Благоде́телю, Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

С паси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ и бла­го­сло­ви́ достоя́ние Твое́, побе́ды правосла́вным христиа́ном на сопроти́вныя да́руя и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

В збра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от злы́х, благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед сво­бо­ди́, да зове́м Ти: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Диа­кон: В о́нмем.

Иерей: М ир всем.

Чтец: И ду́хови твоему́.

Диа­кон: П рему́дрость, во́нмем.

Чтец: П роки́мен, глас 4:

Г оспо́дь кре́пость лю́дем Свои́м да́ст, Госпо́дь благослови́т лю́ди Своя́ ми́ром.

Стих: П ринеси́те Го́сподеви, сы́нове Бо́жии, принеси́те Го́сподеви сла́ву и че́сть.

Апо­стол ко Ефе­се­ем, зача­ло 233.

Еван­ге­лие от Мат­фея, зача­ло 98–99 (сбор­ное).

Р ече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: услы́шати и́мате бра́ни и слы́шания бра­нем. Зри́те, не ужаса́йтеся, подоба́ет бо всем сим бы́ти, но не тогда́ есть кончи́на. Воста́нет бо язы́к на язы́к и ца́рство на ца́рство, и бу́дут гла́ди и па́губы, и тру́си по ме́стом. Вся же сия́ нача́ло боле́знем. Бу́дет бо тогда́ скорбь ве́лия, яко­ва́ же не была́ от нача́ла ми́ра досе́ле, ниже́ и́мать бы́ти. И а́ще не бы́ша прекрати́лися дни́е о́ны, не бы у́бо спасла́ся вся́ка плоть. Избра́нных же ра́ди прекратя́тся дни́е о́ны.

По Еван­ге­лии екте­ния: Р цем вси:

По Е ще́ мо́лимся о богохрани́мей стране́ на́шей: при­со­еди­ня­ем про­ше­ния особая:

Е ще́ мо́лимся, о е́же прия́ти Го́споду Спаси́телю на́шему испове́дание и благодаре́ние нас, недосто́йных рабо́в Свои́х, я́ко не по беззако́нием на́шим сотвори́л есть нам, ниже́ по грехо́м на́шим возда́л есть нам, но и в годи́ну искуше́ния, прише́дшаго на Оте́чество на́ше и на всю вселе́нную, изба́вил ны есть, и вне­гда́, обыше́дше, обыдо́ша нас вра­зи́ на́ши, яви́л есть нам спасе́ние Свое́.

Е ще́ мо́лимся о вожде́х и во́инех на́ших, на по́ли бра́ни жизнь свою́ положи́вших, от ран и гла́да сконча́вшихся, в плене́нии и го́рьких рабо́тах неви́нно уму́ченных и убие́нных, и всех Побе́ды ра́ди потруди́вшихся, я́ко да даст им Царь сла́вы в день пра́веднаго Сво­е­го́ воздая́ния жизнь ве́чную и вен­цы́ нетле́ния, нас же всех в ве́ре и единомы́слии утверди́т.

Е ще́ мо́лимся Тебе́ Го́споду, Бо́гу на́шему, о е́же призре́ти на, ско́рби, беды́, страда́ния, сле́зы и стена́ния люде́й Свои́х, и Ми́лостиву бы́ти и отврати́ти весь гнев Свой, пра́ведно дви́жимый на ны, и поми́ловати ны.

Воз­глас: У слы́ши ны, Бо́же, Спаси́телю наш:

Хор: А ми́нь.

Диа­кон: Г о́споду помо́лимся.

Хор: Г о́споди, поми́луй.

Иерей же со всею цер­ко­вию со вся­ким вни­ма­ни­ем и уми­ле­ни­ем гла­го­лет молит­ву сию велегласно:

Б о́же Вели́кий и Непостижи́мый, спаса́яй погиба́ющия, животворя́й ме́ртвыя,/ вся творя́й по во́ли Твое́й, и ди́вным Твои́м про́мыслом управля́яй вся́ческая!/ При­к­ло­ни́ у́хо Твое́ с высо­ты́ святы́я Тво­ея́ и при­и­ми́ от нас, смире́нных и недосто́йных рабо́в Твои́х,/ се́рдцем и усты́ возноси́мая Тебе́ благода́рственная сия́ моле́ния, испове́дания и славосло́вия.

Я ко не по беззако́нием на́шим сотвори́л еси́ нам, Го́споди, ниже́ по грехо́м на́шим возда́л еси́ нам./ Ты глаго́лал еси́ дре́вле сыново́м Изра́илевым, я́ко, а́ще не послу́шают гла́са Тво­е­го́ храни́ти и твори́ти вся за́поведи Твоя́,/ наведе́ши на них язы́к безсту́ден лице́м, и́же сокруши́т их во гра­дех их, до́ндеже разоря́тся сте́ны их./ И мы ве́дехом, я́ко испо́лнился глаго́л сей стра́шный на наро́де на́шем./

Н о Ты, Го́споди Бо́же, Ще́дрый и Ми́лостивый, Долготерпели́вый и И́стинный/ и пра́вду храня́й и творя́й ми́лость, ми́лостию ве́лиею поми́ловал еси́/ и, посети́в жезло́м непра́вды на́ша, уще́дрил еси́ нас побе́дою на сопоста́ты./ Те́мже утверди́ся се́рце на́ше в Го́споде на́шем,/ вознесе́ся рог наш в Бо́зе на́шем, возвесели́хомся о спасе́нии Твое́м./ Благодари́м Тя за избавле́ние Оте́чества от вра­га́ лю́таго./ Да́ждь нам, Го́споди, па́мять сего́ сла́внаго Тво­е­го́ посеще́ния/ тве́рдо и непреста́нно име́ти в себе́,/ е́же все­гда́ благодари́ти и славосло́вити:/ сла́ва Тебе́, Бо́гу, Благоде́телю на́шему, во ве́ки веко́в.

Лик: А ми́нь.

Диа­кон: П рему́дрость.

Лик: Ч естне́йшую Херуви́м:

С ла́ва, и ны́не: Г о́споди, поми́луй (три­жды). Б лаго­сло­ви́.

И отпуст:

В оскресы́й из ме́ртвых, Христо́с, И́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Сво­ея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, свята́го великому́ченика и Победоно́сца Гео́ргия, всех святы́х, в зем­ли́ Росси́йстей просия́вших, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Таже: В о блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшим рабо́м Твои́м, приснопа́мятным вожде́м и во́ином за ве́ру и Оте́чество на по́ли бра́ни жизнь свою́ положи́вшим, от ран и гла́да сконча́вшимся, в плене́нии и го́рьких рабо́тах неви́нно уму́ченным и убие́нным и всем Побе́ды ра́ди потруди́вшимся, и сотво­ри́ им ве́чную па́мять.

По сих же: М ноголе́тия и Х ристо́с воскре́се: (три­жды).

Русская Православная Церковь

Официальный сайт Московского Патриархата

  • Патриарх
  • Новости
  • Документы
  • Межсоборное присутствие
  • Публикации
  • Организации
  • Персоналии
  • Фото
  • Видео
  • Аудио
  • Анонсы
  • Тысячелетие преставления равноапостольного князя Владимира

  • Архиерейский Собор-2021
  • Архиерейский Собор-2017
  • Архиерейский Собор-2016
  • Архиерейский Собор-2013
  • Архиерейский Собор-2011
  • Поместный Собор-2009
  • Архиерейский Собор-2009
  • Патриарх
    • Служение
    • Встречи и поездки
    • Выступления и послания
    • Указы и награждения
  • Высший Церковный Совет
  • Межсоборное присутствие
  • Синодальные учреждения
  • Московская Патриархия
  • Епархии и Экзархаты
  • Поместные Церкви
  • Церковь и государство
  • Церковь и общество
  • Наука и образование
  • Издательства и СМИ
  • Памятные даты
  • Межрелигиозные отношения
  • Гонения на христиан
  • Инославие
  • Старообрядчество

Главные новости

В Неделю 21-ю по Пятидесятнице Святейший Патриарх Кирилл совершил Литургию в Александро-Невском скиту

Святейший Патриарх Кирилл принял участие в Международном съезде учителей и преподавателей русской словесности

Святейший Патриарх Кирилл принял руководителя Правового управления Московской Патриархии игумению Ксению (Чернегу)

Назначен и.о. заместителя председателя Финансово-хозяйственного управления Московского Патриархата

Назначен и.о. генерального директора художественно-производственного предприятия Русской Православной Церкви «Софрино»

Архив

  • PDA-версия сайта
  • Наши баннеры
  • Экспорт новостей
  • Список печатных СМИ, получивших гриф «Одобрено Синодальным информационным отделом Русской Православной Церкви»

Ежегодно 9 мая во всех храмах Русской Православной Церкви будет совершаться благодарственный молебен Господу Богу за дарование Победы в Великой Отечественной войне

«2010 год ознаменован важным событием — 65-летней годовщиной Победы в Великой Отечественной войне. Этот поистине всенародный праздник объединяет всех людей вне зависимости от их национальности и вероисповедания, возраста и политических убеждений, ибо, празднуя День Победы, мы вспоминаем несокрушимую силу духа, мужество и великие жертвы нашего народа», — говорится в циркуляре Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла, направленном в преддверии Дня Победы всем епархиальным Преосвященным, наместникам и настоятельницам ставропигиальных монастырей Российской Федерации.

«Принимая во внимание важность для нашего народа исторической памяти о Победе в Великой Отечественной войне 1941-1945 годов», Предстоятель Русской Церкви благословил ввести особое ежегодное литургическое поминовение, приуроченное к празднованию Дня Победы, в следующем порядке:

  • Во время служения Божественной литургии 9 мая на заупокойной ектении ввести особые прошения «о вождех и воинах…».
  • По окончании Литургии служить благодарственный молебен Господу Богу за дарование Победы в Великой Отечественной войне 1941-1945 годов.
  • По завершении молебна служить заупокойную литию о почивших воинах.

6 мая, в день памяти святого великомученика Георгия Победоносца, Святейший Патриарх Московский и всея Руси Кирилл совершил Божественную литургию в Свято-Георгиевском храме-памятнике в честь Победы в Великой Отечественной войне на Поклонной горе Москвы. По окончании Божественной литургии и Крестного хода Святейший Патриарх Кирилл обратился к участникам богослужения с Первосвятительским словом о значении Победы в Великой Отечественной войне.

Как сообщил Предстоятель, за ежегодным молебном в День Победы будет читаться особая молитва, составленная Его Святейшеством по образцу молитвы свт. Московского Филарета (Дроздова) «в честь и память избавления Церкви и державы Российской от нашествия галлов и с ними дванадесяти язык». «Святитель Филарет написал эту молитву в связи с победой над Наполеоном и вообще полагал полезным читать эту молитву всякий раз, когда страна наша праздновала победу в войнах», — напомнил Святейший Патриарх Кирилл.

Предстоятель указал, что не все в молитве святителя буквально соответствовало реалиям Великой Отечественной войны. «Но, работая над этим текстом, я проникся смыслом молитвы, которую написал святитель Филарет, — рассказал Святейший Патриарх. — Православная Россия и нашествие Наполеона — как должно было все это преломляться в сознании тогдашних людей? Как некая напасть? Как дьявольское искушение? Как происки врага? Как хитросплетения политики? Но в сознании свт. Филарета и всей Церкви, которая потом его словами молилась, эта напасть воспринималась как наказание за грех».

«Год назад я сказал в этом храме, что и Великая Отечественная война была наказанием за наш грех, а потом был удивлен реакцией светской прессы, которая удивилась и даже обиделась, — напомнил Первосвятитель. — Не надо обижаться — грешить не надо».

«Ни один грех не проходит мимо Бога, — подчеркнул Святейший Владыка. — Все, что мы совершаем в своей личной, общественной, государственной жизни, — все это заносится в Божественную книгу жизни. Господь по милости Своей, не желая наших вечных мук, проводит нас через эти временные испытания, и мы должны воспринимать их как дар Божественной справедливости и дар Божественной любви — не роптать, но призывать имя Божие, в покаянии и вере склоняя пред Богом свои главы. А в ответ Господь совершает чудеса, как Он совершил чудо избавления Москвы, как Он совершил чудо спасения страны нашей и всей Европы. И знамением этого чуда явилось окончание военных действий в день праздника святого великомученика и Победоносца Георгия по нашему церковному юлианскому календарю».

Читайте также  Молитва о скорейшем выздоровлении беременной

«Наш народ, пережив все эти муки и страдания, понял — как, может быть, ни один другой народ — великую истину, что жить нужно с Богом и по Божиему закону, — сказал Святейший Патриарх. — И сегодня наша молитва именно об этом — чтобы крепка была вера нашего народа, чтобы мы могли справляться с нашими жизненными трудностями так же, как наши предки справились со смертельной опасностью, чтобы Господь даровал нам частицу той верности и веры, которые имел святой великомученик Георгий Победоносец, святые мученики, ставшие символами Победы — той Победы, которая совершилась по Божией воле».

«Если мы забудем о духовном и религиозном измерении Победы, то это будет кощунством по отношению к Богу, — убежден Предстоятель Русской Православной Церкви. — В ответ на наши неимоверные усилия, в ответ на высочайший героизм народа, в ответ на напряжение всех сил Господь даровал Победу, и из Его спасающей десницы мы получили избавление. И потому мы возносим благодарственную молитву о стране нашей, о народе нашем, о первопрестольном граде Москве».

Пресс-служба Патриарха Московского и всея Руси

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Adblock
detector